بازی

گفتن کلمه «زامبی» سر صحنه سریال The Last of Us ممنوع بوده است

گفتن کلمه «زامبی» سر صحنه سریال The Last of Us ممنوع بوده است

طبق صحبت‌های اخیر یکی از فیلمبرداران سریال The Last of Us، ظاهرا به‌کار بردن واژه «زامبی» سر صحنه ممنوع بوده. ابِن بولتر، یکی از فیلمبرداران اصلی سریال، طی یک مصاحبه گفت که کسی حق نداشته سر صحنه سریال از کلمه زامبی استفاده کند چراکه خالقان آن دیدگاه متفاوتی نسبت به این موجودات و هیولاهای انسانی یا همان «آلودگان» خود لست آو آس داشتند.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید

بولتر در مصاحبه با The Credit توضیح داد:

این یک اثر کلیشه‌ای زامبی‌محور نیست، این یک فیلم هالیوودی نیست که در آن همه در نمای نزدیک بی‌نقص و عالی باشند. لست آو آس یک هنر واقع‌گرا و اورگانیک است و من نیز چنین چیزی را از ابتدا احساس می‌کردم.

ما حق نداشتیم از کلمه زامبی سر صحنه استفاده کنیم. انگار این کلمه را ممنوع کرده بودند. موجودات حاضر در سریال «آلوده» هستند. پس The Last of Us یک سریال زامبی‌محور نیست.

آنچه که خالقان The Last of Us تحت عنوان «آلوده» (Infected) معرفی می‌کنند، انسان‌هایی هستند که توسط یک قارچ خطرناک آلوده شده‌اند و این قارچ مغز آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و کنترل میزبان را بر عهده می‌گیرد. علاوه بر اینکه کارکرد کلی این قارچ شبیه همان ویروس‌هایی است که «زامبی‌ها» را آلوده می‌کند، شاخصه‌ها و رفتارهای مشابهی در آنان ایجاد می‌نماید.

سریال The Last of Us

دانشمندان در واقعیت به این حقیقت پی برده‌اند که نوعی از قارچ می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن مورچه‌ها و عنکبوت‌ها، کنترل بدن آنان را به‌دست بگیرد، اما خوشبختانه چنین اتفاقی نمی‌تواند روی انسان رخ دهد (فعلا!).

در نهایت، باید اعتراف کرد که آلودگانِ سریال The Last of Us صرفا یک نسخه متفاوت از همان زامبی‌های سنتی است که همگی می‌شناسیم. اصرار سازندگان بر عدم استفاده از واژه زامبی احتمالا تلاش و تقلایی برای نمایش «تفاوت» آن‌ها نسبت به دیگر آثار در ژانر خود است.

سریال لست آو آس دوشنبه هر هفته از شبکه HBO پخش می‌شود و تاکنون با نمرات شگفت‌انگیزی که به‌دست آورده، نه تنها بهترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی لقب گرفته، بلکه جزو بهترین سریال‌های تاریخ HBO نیز محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی God of War Ragnarokآخرالزمان به سبک سانتامونیکا
بررسی بازی God of War Ragnarok


ویجی‌لاگ پلاس: عملکرد عالی هاگوارتز لگسی و اولین جایزه گرمی ویدیو گیمی

سرنوشت اولیه کریتوس در بازی God of War Ragnarök متفاوت بود - lastech
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا