تکنولوژی

بازگشت بیوک با مدل برقی Wildcat؛ طراحی متفاوت برای برند لوکس جنرال موتورز

تمامی برندها به سرعت در حال حرکت به سمت الکتریکی شدن کامل هستند و هر روز شاهد رونمایی از یک خودرو یا مدل مفهومی برقی هستیم. این حرکت در مجموعه جنرال موتورز و زیرشاخه‌های آن نیز مشاهده می‌شود، جایی که رونمایی از مدل مفهومی بیوک Wildcat نوید یک آینده الکتریکی را برای این برند کهنه‌کار می‌دهد.

نمای جانبی بیوک Wildcat

آینده‌ای جدید برای بیوک

مدل مفهومی بیوک وایلدکت یا گربه وحشی، زبان طراحی جدید برند بیوک را به نمایش کشیده است. این شرکت اعلام کرده است که نخستین محصول الکتریکی خود را سال آینده برای بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد. همان‌گونه که از نام گربه وحشی مشخص است، با یک مدل مفهومی تهاجمی و خشن روبرو هستیم و فرم کلی بدنه خودرو نیز کشیده است.

نکات مهم در مدل مفهومی بیوک Wildcat، چیدمان صندلی‌ها به شکل 2+2 و درهای نیمه چرخشی هستند. این المان‌ها بی‌شک بخشی از زبان طراحی محصولات آتی بیوک خواهند بود. همچنین طراحی وایلدکت نسبت به محصولات فعلی بیوک جسورانه‌تر به نظر می‌رسد و حس قدرت این برند آمریکایی را احیا کرده است. نشان بیوک همچنان به سبک همان سه سپر باقی مانده است اما جلوپنجره خودرو اکنون شکلی ذوزنقه‌ای دارد.

نشان بیوک
نشان مشهور بیوک که از سه سپر تشکیل شده است

بیوک تاکنون اطلاعاتی را در مورد قوای فنی این مدل مفهومی منتشر نکرده است، چرا که اکثر تمرکز این شرکت روی طراحی وایلدکت قرار دارد. با این حال بیوک Wildcat یک خودرو الکتریکی محسوب می‌شود و دریچه شارژ مخصوص آن نیز در قسمت عقب خودرو و پس از شیشه عقب قرار گرفته است.

خودرو هوشمند به سبک جنرال موتورز

تلاش‌های بیوک برای افزودن جسارت به محصولاتش را در کابین مدل مفهومی گربه وحشی می‌توان دید. دو صفحه نمایش دیجیتال در داشبورد باریک و عریض این خودرو قرار گرفته‌اند و صندلی‌های خودرو نیز همانند صندلی‌های کابین خلبان هستند. یک کنسول مرکزی صندلی‌های ردیف جلو را از یکدیگر جدا کرده است.

بیوک برای طراحی قسمت داخلی این خودرو از رنگ‌های متضاد سبز و نارنجی استفاده کرده است. انواع فناوری‌های مدرن و انسان گرایانه را می‌توان در بیوک Wildcat مشاهده کرد. این خودرو قابلیت پایش دائمی وضعیت جسمی رانندگان را دارد و در صورتی که احساس کند راننده مضطرب است، با فعال کردن مواردی همچون نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی و سیستم خوشبو کننده کابین سعی در آرام کردن او خواهد داشت.

کابین بیوک وایلدکت
کابین بیوک Wildcat

گربه وحشی بیوک نخستین گام این شرکت برای تبدیل شدن به یک برند الکتریکی خالص است، اقدامی که از تابستان امسال و با معرفی نخستین خودرو از خانواده محصولات برقی بیوک الکترا شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت. انتظار می‌رود نخستین محصول الکتریکی بیوک سال 2024 در دسترس خریداران آمریکایی قرار گیرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا