تکنولوژی

شکایت 750 راننده از تسلا: خودروها به صورت غیرمنتظره در بزرگراه ترمز می‌گیرند

بیش از 750 راننده شکایت کرده‌اند که خودروهای تسلا آن‌ها در بزرگراه‌ها به طور غیرمنتظره و خودکار ترمز می‌کند. به دنبال این شکایت گسترده، ایالات متحده تحقیقات خود را در مورد مشکل موسوم به «ترمز فانتوم» در خودروهای تسلا افزایش می‌دهد.

اینسایدر گزارش می‌دهد که اداره ملی ایمنی تردد در بزرگراه‌ها (NHTSA)، از مالکان تسلا 758 شکایت دریافت کرده است که می‌گویند اتفاق خطرناکی به نام «ترمز فانتوم» را تجربه کرده‌اند. در شکایات ارائه شده به NHTSA، رانندگان تسلا ادعا می‌کنند خودروهایشان در بزرگراه‌ها و زمانی که سرعت زیادی داشته‌اند، ترمزهای شدید و غیرمنتظره می‌گیرد.

تسلا

رانندگان همچنین گفتند که این ترمزها معمولا هنگامی گرفته می‌شود که سیستم Autopilot تسلا روشن باشد، سیستمی که به طور خودکار در بزرگراه‌ها شتاب می‌گیرد، ترمز می‌کند و به طور کلی خودرو را هدایت می‌کند.

با این وجود، مشکل خودروهای تسلا می‌تواند به سیستم ترمز اضطراری خودکار آن‌ها مربوط شود، یک ویژگی ایمنی که هنگام تشخیص خودکار احتمال تصادف باعث متوقف شدن سریع خودرو می‌شود. همچنین برخی رانندگان ادعا می‌کنند که ظاهرا سایه و خودروهای رو‌به‌رو باعث این ترمزها می‌شوند. برخی دیگر نیز ادعا کرده‌اند که برای جلوگیری از تصادف با خودرو پشت سر، مجبور به انجام اقداماتی شده‌اند.

احتمال جریمه 115 میلیون دلاری تسلا

تسلا

در نهایت، این آژانس از تسلا‌ درخواست کرده که تا 20 ژوئن (30 خرداد) به این مشکل رسیدگی کند و به سوالات بسیار زیاد رانندگان پاسخ دهد. در غیر این صورت، غول خودروسازی آمریکایی با جریمه‌هایی تا حداکثر 115 میلیون دلار روبرو خواهد شد.

البته مشکل خودروهای تسلا مسئله جدیدی محسوب نمی‌شود و NHTSA در ماه فوریه نیز در حال بررسی این موضوع در خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان‌های مدل 3 بوده است. علاوه بر این، آژانس فدرال ایالات متحده ماه گذشته اعلام کرده بود که در حال بررسی سیستم خودران (Autopilot) نسخه 2022 خودرو تسلا مدل S است تا تاثیر احتمالی آن در تصادف منجر به کشته شدن سه نفر را شناسایی کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا