عمومی

اپل محتواهای ویدئویی هدست واقعیت ترکیبی را با کمک کارگردانان هالیوودی تولید می‌کند

درحالی‌که زمان بسیار کمی تا آغاز کنفرانس جهانی‌ توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2022 باقی مانده است، شایعه‌های مرتبط به هدست واقعیت ترکیبی این شرکت به بیشترین حد خود رسیده‌اند. رسانه‌ی معتبر نیویورک‌تایمز در گزارشی جدید جزئیاتی درباره‌ی پروژه‌ی اپل اعلام کرده است.

به‌گزارش 9to5Mac و به‌نقل از نیویورک‌تایمز، اپل با برخی از کارگردان‌های هالیوودی نظیر جان فاورو همکاری کرده است تا به‌کمک آن‌ها محتوای ویدئویی برای هدست واقعیت ترکیبی خود تولید کند. انتظار می‌رود اهالی کوپرتینو سال آینده‌ی میلادی اولین هدست خود را روانه‌ی بازار کنند؛ هدستی که مبتنی‌بر فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است.

جان فاورو تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال جدیدی با عنوان Prehistoric Planet است که در پلتفرم اپل تی‌وی پلاس پخش می‌شود. به‌ادعای سه منبع آگاه، فاورو در تلاش است دایناسورهای این سریال را روی هدست اپل زنده کند. به‌گفته‌ی این منابع، هدست واقعیت ترکیبی اپل طراحی «شبیه عینک اسکی» دارد و محتواهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • احتمال نمایش هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC ۲۰۲۲ همچنان وجود دارد
  • ظاهراً جانی آیو همچنان در طراحی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند اپل نقش خواهد داشت

تعدادی از تحلیلگران می‌گویند اپل قصد دارد در کنفرانس WWDC به تولید هدست واقعیت ترکیبی خود اشاره کند؛ بااین‌حال، شماری دیگر از تحلیلگران می‌گویند در رویداد جدید اپل شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود. نیویورک‌تایمز می‌نویسد اپل در WWDC به‌دنبال معرفی ابزارهایی نرم‌افزاری است که به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهند قابلیت‌های جدیدی برپایه‌ی دوربین و صدا داشته باشند. با این کار اپل به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌هایی با رابط کاربری بی‌نیاز از دست تولید کنند و کاربران خواهند توانست ازطریق هدست واقعیت ترکیبی با این اپلیکیشن‌ها تعامل برقرار کنند.

گفته می‌شود اپل در هفته‌های اخیر نمونه‌ی پیش‌تولید هدست واقعیت ترکیبی خود را برای اعضای هیئت‌مدیره به‌نمایش درآورده است. این موضوع نشان می‌دهد تولید هدست به مراحل پایانی نزدیک شده است؛ اما درهرصورت افشاگران می‌گویند محصول یادشده تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه نمی‌شود.

نیویورک‌تایمز می‌گوید اپل یکی از مهندسان شرکت Dolby Technologies به نام مایک راک‌ول را استخدام و او را مسئول پروژه‌ی هدست واقعیت ترکیبی کرده است. دو منبع آگاه می‌گویند قدرت پردازشی اولین نمونه‌ی تولیدی از هدست اپل کمتر از حد انتظار بوده است. این منابع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند اپل به‌دلیل مشکل در باتری هدست واقعیت ترکیبی تصمیم گرفته است عرضه‌ی محصول را تا سال آینده به تأخیر بیندازد.

گفته می‌شود پروژه‌ی تولید هدست واقعیت ترکیبی باعث شده است بین برخی از اعضای اپل تفرقه بیفتد. حداقل دو نفر از اعضای تیم طراحی صنعتی اپل از این شرکت جدا شده‌اند؛ چون بابت تولید محصولی نگران بوده‌اند که ممکن است نحوه‌ی تعامل افراد با یکدیگر را تغییر دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا