تکنولوژی

معرفی بهترین بازی‌های NFT برای کسب درآمد

از زمان معرفی NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض، آن‌ها بارها و بارها نشان داده‌اند که پتانسیل مورد نیاز برای تغییر دنیای بازی‌ها را دارند. با وجود این دسته از دارایی‌ها، بازی‌ها نقش نقش مهم‌ترین در اقتصاد بازیکنان خواهند داشت و می‌توان از طریق بازی های NFT کسب درآمد کرد.

در این مطلب، ما چند مورد از برترین بازی های NFT را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها کسب درآمد کنید.

بازی های NFT

بازی های NFT

یک عنوان NFT طراحی‌های معمولی بازی را با مکانیزم‌های غیرمتعارفی ترکیب می‌کند تا بازیکنان کنترل بیشتری روی دارایی‌های درون بازی مانند شخصیت‌ها، اسکین‌ها، سلاح‌ها و موارد دیگر داشته باشند. این امر با راه‌اندازی بازی‌ها روی شبکه بلاکچین و سپس تثبیت کردن آن‌ها توسط دارایی‌های دیجیتال امکان‌پذیر می‌شود.

معمولا بازی های NFT شامل 3 استراتژی اصلی برای کسب درآمد می‌شوند. بازیکنان در آن‌ها می‌توانند شخصیت‌های جدیدی بسازند و آن را پرورش دهند، از طریق فروشگاه‌های داخل برنامه آن آیتم‌های دیجیتالی خریداری کنند یا موارد جدیدی را کسب کنند. در تمام این موارد، مالکیت انحصاری آیتم یا شخصیت با بازیکنان اهدا می‌شود و سپس می‌توان آن‌ها را به دیگران فروخت.

برترین بازی های NFT

مانند تمام بخش‌های نوظهور و تثبیت شده، پلتفرم‌های خاصی در دنیای بازی NFT، خود را به عنوان برجسته‌ترین عنوان معرفی کرده‌اند. در واقع این بازی‌ها، با موفقیت NFTها را به بازی‌های محبوب خود اضافه کرده‌اند و بازیکنان زیادی برای کسب درآمد آن‌ها را تجربه می‌کنند. بدون توضیح بیشتر، در ادامه برخی از بازی‌های NFT مهم را معرفی کرده‌ایم که هم اکنون می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

همچنین باید توجه داشت که برخی بازی‌های لیست دارای نسخه‌های اندروید و iOS (موبایل) و برخی از آن‌‌ها تحت وب هستند که لینک دانلود نسخه‌های موبایل یا وب‌سایت مربوط به آن‌ها آمده است.

Axie Infinity


بازی های Axie Infinity

Axie Infinity تا حد زیادی به سری بازی‌های پوکمون (Pokemon) شباهت دارد که البته با وجود شبکه بلاکچین خود، کمی هیجان‌انگیزتر شده است. در این بازی مبتنی بر اتریوم، بازیکنان موجودات دیجیتالی مبتنی بر NFT خود را که Axies نامیده می‌شوند، ایجاد خواهند کرد و سپس با پرورش آن‌ها می‌توانند با سایر بازیکنان و موجودات آن‌ها مبارزه کنند و امتیاز کسب کنند.

همچنین هر یک از موجودات داخل بازی، نقش ژنتیکی مخصوص به خود را دارد، بنابراین نقاط ضعف و قوت Axies به فرزندان آن‌ها منتقل می‌شود.

در بازی Axie Infinity بازیکنان می‌توانند موجودات دیجیتال خود را در بازارهای Ethereum NFT با دیگران معامله کنند و قیمت هر کدام از آن‌ها به کمیاب بودن و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی بستگی دارد.

بازی Axie Infinity

Gods Unchained


بازی های NFT

Gods Unchained بازی رایگانی است که عناصر NFT را به سبک آشنای بازی‌های کارتی اضافه کرده است. در واقع، بازی اساسا روی معامله کارت‌ها تمرکز دارد و می‌توان آن‌ها را از بازیکنان دیگر خریداری کرد یا با حضور در مسابقات PVP آن‌ها را جمع‌آوری کرد. برنده مسابقات نیز بر اساس کارت‌های استفاده شده و مهارت بازیکنان تعیین می‌شوند.

با این وجود، در Gods Unchained همچنان تاکید زیادی روی مهارت و استراتژی بازیکنان وجود دارد.

هر یک از کارت‌های بازی توسط توکن ERC-721 پشتیبانی می‌شود، بنابراین می‌توانید کارت‌های داخلی بازی خود را در بازار داخلی بازی، از طریق این توکن با سایر بازیکنان معامله کنید و به طور کلی کسب درآمد کنید.

بازی Gods Unchained

Splinterlands


بازی های Splinterlands

Splinterlands هم یک بازی مبتنی بر کارت است که در آن بازیکنان می‌توانند کارت‌های خود را با دیگران معامله کنند، درست مانند Gods Unchained. همچنین با برنده شدن در مسابقات، کارت‌ها و جوایزی را کسب خواهید کرد.

برای شروع بازی Splinterlands، ابتدا باید یک بسته اولیه از کارت‌ها بازی خریداری کنید و پس از ثبت حساب Steem خود، کارت‌های خریداری شده را به بازی منتقل کنید. در برخی موارد، ممکن است اولین بار کارت‌های کمیابی در اختیار شما قرار بگیرند که شانس پیروزی شما را در مسابقات افزایش می‌دهند. در مجموع، کارت‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حریفان خود را شکست دهید.

هنگامی که با کارت‌ها آشنایی پیدا کردید، می‌توانید به نبرد با بازیکنان دیگر یا حضور در ماموریت‌های آن بپردازید و با کسب کارت‌های بیشتر، از طریق بازار داخلی بازی کسب درآمد کنید.

دانلود بازی Splinterlands

Splinterlands
  • Splinterlands
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: Splinterlands
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 3 مگابایت

The Sandbox


بازی های The Sandbox

The Sandbox یک بازی متاورسی و یکی از فعال‌ترین پلتفرم‌های بازی NFT محسوب می‌شود که در آن بازیکنان می‌توانند دارایی‌های مجازی خود را ایجاد کرده و با دیگران معامله کنند. در این بازی که شباهت زیادی به عناوین محبوب مانند Minecraft و Roblox دارد، می‌توانید در دنیایی فوق‌العاده عظیم، دارایی‌های خود را ایجاد و از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید.

این پلتفرم همچنین ابزارهایی را برای ایجاد اشیا و فروش آن‌ها در بازار داخلی بازی ارائه می‌کند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند برخی بازی‌های شخصی‌سازی شده را نیز روی پلتفرم آن ایجاد و بازی کنند.

بازی The Sandbox

Alien Worlds


بازی های NFT

Alien Worlds یک بازی متاورسی NFT Defi است که برای کشف سیارات دیگر، بازیکنان را در مقابل یا کنار یکدیگر قرار می‌دهد. بازیکنان در این بازی برای کسب توکن Trilium (TLM) تلاش می‌کنند که در نهایت می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد.

Alien Worlds همچنین در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های NFT محسوب می‌شود که در آن بازیکنان برای به دست آوردن توکن TLM در یک دنیای فضایی در تلاش هستند. پس از دریافت این توکن‌ها، می‌توان آن‌ها را به کیف‌پول خود واریز کرد.

به صورت کلی، پس از ورود به دنیای بازی Alien Worlds می‌تواند آواتار یا شخصیت خود را طراحی کنید و سپس یک آیتم بیل به شما تعلق می‌گیرد. پس از آن باید در دنیای عظیم بازی و با کمک آواتار و بیل خود به استخراج توکن آن بپردازید بپردازید.

بازی Alien Worlds

Battle Racers


بازی های Battle Racers

همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، Battle Racers از بازی‌های محبوبی مانند Super Mario Kart و F-Zero الهام گرفته است و در مقایسه با سایر عناوین موجود در این لیست، احتمالا برای بسیاری از طرفداران بازی‌های موبایل آشناتر باشد. ایده اصلی بازی این است که سلاح‌ها و قطعات مختلفی را با یکدیگر ترکیب کنید تا خودروها مسابقه‌ای قدرتمندی ساخته شوند.

در نهایت، می‌توان خودروهای ساخته شده خود را در شبکه بلاکچین بازی به عنوان یک NFT ثبت کرد و آن‌ها را در بازار OpenSea به فروش رساند.

بنابراین در بازی Battle Racers بازیکنان به دنبال ایجاد خودرو خود با استفاده از قابلیت‌های مختلفی هستند. بنابراین می‌تواند خودرو خود را به شیوه مختلفی طراحی کرد و ساخت و تمام آن‌ها به پیروزی بازیکنان در مسابقات و کسب امتیازات جدید مربوط می‌شود. نکته قابل توجه دیگر، اینکه این بازی در Decentraland قابل تجربه است که یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاکچین محسوب می‌شود.

بازی Battle Racers

Sorare — Fantasy Football


بازی های Sorare Fantasy Football

برای طرفداران بازی‌های فوتبال، Sorare یک بازی کارتی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. بازیکنان برای رقابت در مسابقات هفتگی، کارت‌هایی را جمع‌اوری یا خریداری می‌کنند تا در نهایت بتوانند کارت‌های نایاب و ارزشمند یا ETH کسب کنند. همچنین بیش از 200 باشگاه مطرح جهان از جمله رئال مادرید و بایرن مونیخ به همراه بازیکنان خود در بازی حضور دارند و به‌روزرسانی‌های جدیدی برای آن منتشر می‌شود.

کارت‌های بازی شامل چهار دسته مختلف می‌شوند: معمولی، کمیاب، فوق نادر و منحصر‌به‌فرد. بازی کاملا رایگان است و ابتدا به بازیکنان دسته‌ای از کارت‌های معمولی خودکار داده می‌شود و همچنین وظایف مشخصی برای آن‌ها تعریف شده است. با این وجود، برای پیشرفت سریع‌تر، می‌توان کارت‌های کمیاب را در بازار داخلی آن خریداری کرد.

در نهایت، با استفاده از کارت‌های خود بازیکنان باید یک تیم پنج نفره بسازند، کاپیتان خود را انتخاب کرده و تیم خود را وارد مسابقات هفتگی کنند. اگر با مسابقات فوتبال فانتزی آشنایی داشته باشد، در Sorare هم بر اساس عملکرد این بازیکنان در مسابقات واقعی، به بازیکنان امتیازهایی اهدا می‌شود.

بازی Sorare

Star Atlas


بازی Star Atlas

Star Atlas احتمالا یکی از موردانتظارترین بازی‌های بلاکچین است که انتظار می‌رود با ترکیب تجربه گیم‌پلی اکتشافات فضایی، عناصر استراتژی با طراحی دقیق و گرافیک با کیفیت بالا، استاندارد جدیدی را در فضای بازی‌های برای کسب درآمد ایجاد کند و همچنین اولین بازی بلاکچینی AAA باشد.

بازی عمدتا حول محور اکتشاف در فضا، استخراج و توسعه می‌گذرد. بازیکنان در Star Atlas می‌توانند سفینه فضایی، خدمه و آواتارهای سفارش خود را ایجاد کنند و در طول کاوش خود در سراسر جهان گسترده بازی، امکانات زیادی برای استخراج داشته باشد. همچنین با سفینه‌های فضایی بازی می‌توان در نبردهای PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) و PvE (بازیکن در مقابل محیط یا هوش مصنوعی) حضور پیدا کرد.

اکثر دارایی‌های درون بازی به عنوان NFT نمایش داده می‌شود و در بازاری Star Atlas قابل معامله خواهند برد.

در حالی که هم اکنون برخی قسمت‌های آن در حال اجرا هستند، انتظار می‌رود تا بازی Star Atlas اواخر سال 2022 به طور رسمی در دسترس بازیکنان قرار بگیرد.

بازی Star Atlas

Illuvium


بازی Illuvium

Illuvium یک بازی نقش آفرینی جهان باز شبیه به Pokemon است که در آن بازیکنان وارد دنیای دیجیتالی پر از هیولاهای کمیاب و غیرعادی به نام Illuvials می‌شوند. چیزی شبیه به Axie Infinity که به عنوان اولین بازی لیست به آن نگاهی انداختیم. موجودات داخلی بازی را می‌توان جمع‌آوری کرد و پرورش داد و با آن‌ها با سایر بازیکنان مبارزه کرد.

هدف اصلی بازی ساخت یک تیم قدرتمند از Illuvials است که برای شکست دادن حریفان در نبردها و کسب جوایز استفاده می‌شود. بسیاری از دارایی‌های درون بازی از جمله توکن LAND و Illuvials به عنوان یک NFT ارائه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را خرید و فروش کرد.

Illuvium نه تنها یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی های NFT برای کسب درآمد تا به امروز است، بلکه یکی از بزرگترین‌ها نیز محسوب می‌شود. این بازی هم اکنون دارای ارزش بازاری بیش از 500 میلیون دلار است که می‌توان آن را به عنوان چهارمین بازی بزرگ P2E معرفی کرد.

با این وجود، Illuvium نیز مانند بازی قبلی هنوز به طور رسمی در دسترس قرار نگرفته است.

بازی Illuvium

NFT Champions


بازی NFT Champions

NFT Champions یک بازی مبارزه‌ای و ماجراجویی مبتنی بر بلاکچین است که باز هم در آن شباهت‌هایی با Pokemon دیده می‌شود و باید به اکتشاف و استخراج بپردازید.

با این وجود، NFT Champions یک بازی داستان محور است که در آن ماموریت‌های جانبی بسیار زیادی نیز برای بازیکنان ارائه شده که با تکمیل آن‌ها امتیازات بیشتری دریافت خواهید کرد. مانند پوکمون، این بازی هم شامل مناطق مختلفی می‌شود که هر کدام شخصیت‌ها، قهرمانان و ماموریت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

همچنین بازی را به صورت کاملا انفرادی یا با دوستان خود به صورت Co-op و تیمی می‌توان تجربه کرد.

هدف اصلی NFT Champions جمع‌آوری موجودات کمیاب و قدرتمند معروف به Champions است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها تیم خود را ایجاد کنید. هر کدام از این موجودات به عنوان یک NFT شناخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به شیوه‌های مختلفی ارتقا دارد و در نهایت به فروش رساند.

بازی NFT Champions

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا