تکنولوژی

سامسونگ خط تولید جدید نمایشگرهای OLED آیپد و مک بوک اپل را راه‌اندازی می‌کند

به گفته منابع کره‌ای، سامسونگ قصد دارد خط تولید جدیدی در کره جنوبی برای ساخت نمایشگرهای OLED بزرگ‌تر تبلت‌ها و نوت بوک‌ها راه اندازی کند و همچنین گفته می‌شود که غول فناوری کره‌ای قصد دارد با این خط تولید، یکی از تامین‌کنندگان مک بوک آینده اپل با نمایشگر OLED باشد.

نشریه Elec توضیح می‌دهد که خط تولید آینده سامسونگ در یک کارخانه متفاوت قرار خواهد گرفت و کره‌ای‌ها در آن به ساخت نمایشگرهای OLED بزرگ برای لپ‌تاپ‌ها مشغول خواهند بود. با این وجود، کره‌ای‌ها قصد دارند نمایشگر OLED مک بوک پرو که شایعه شده سال 2025 وارد بازار خواهد شد را تولید کنند. وب‌سایت کره‌ای قبلا هم گزارش داده بود که اپل قصد دارد اولین مدل‌های آیپد پرو خود با نمایشگرهای OLED ساخته شده توسط سامسونگ را در سال 2024 وارد بازار کند.

نمایشگر OLED

اپل در سال گذشته اعلام کرد که در دستگاه‌های آیپد و مک‌بوک خود از نمایشگرهای مینی LED استفاده خواهد کرد که با این وجود، استفاده از فناوری OLED گام بعدی این شرکت برای دستگاه‌های خود محسوب می‌شود.

مزایای نمایشگر OLED

نمایشگر OLED

برخلاف نمایشگرهای مینی LED، پنل‌های OLED از پیکسل‌هایی که توسط خودش منتشر می‌شوند، استفاده می‌کنند و در آن‌ها به نور پس‌زمینه نیازی وجود ندارد. این امر نسبت کنتراست دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد و همچنین عمر باتری مدل‌های آینده آیپد و مک بوک را نیز افزایش خواهد داد. اپل در حال حاضر برای جدیدترین خانواده آیفون‌های خود و تمام مدل‌های اپل واچ از نمایشگرهای OLED استفاده می‌کند.

در همین حال، شایعاتی وجود دارد که غول فناوری در حال برنامه‌ریزی برای عرضه دستگاه‌های بیشتری با نمایشگرهای مینی LED است. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به یک مانیتور 27 اینچی جدید اشاره کرد که می‌تواند به عنوان استودیو دیسپلی پرو راهی بازار شود.

در همین رابطه، اپل احتمالا در کنفرانس WWDC از مک‌بوک ایر 2022 بازطراحی‌شده خود رونمایی خواهد کرد که اخیرا رندرهای جذابی از آن در رنگ‌های مختلف منتشر شده بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا