رمز ارز

دستگیری ۱۵ فرد مظنون به کلاهبرداری رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقامات اروپایی 15 فرد مظنون به کلاهبرداری رمزارزی را بازداشت کرده و عملیات گسترده شبکه های کلاهبرداری را که ظاهراً با فروش ارزهای دیجیتال تقلبی صدها میلیون یورو از قربانیان سرقت می‌کردند، شناسایی کردند. به گزارش یوروپل، این عملیات در 11 ژانویه 2023 پس از درخواست مقامات آلمانی در ژوئن سال گذشته انجام شد.
یوروپل، با همکاری بلغارستان، قبرس و صربستان، عملیاتی را در 22 سایت مختلف انجام داد. این عملیات منجر به دستگیری 15 نفر شد که 14 نفر از آنها در صربستان و یک نفر در آلمان بودند. این باندهای تبهکاری با استخدام افرادی که از زبان‌های انگلیسی، روسی، لهستانی، هندی و آلمانی پشتیبانی می‌کردند، گزینه‌های سرمایه‌گذاری فریبنده‌ای را در رابطه با ارزهای دیجیتال و کالاها ارائه می‌کردند. طبق گزارش‌ها، این افراد از قربانیان خود حداقل 3000000 یورو در ماه کلاهبرداری می‌کردند.
این شبکه کلاهبرداری، یک طرح هرمی ارز دیجیتال را اجرا می‌کرد که در آن، قربانیان از طریق رسانه‌های اجتماعی و با وعده سرمایه‌گذاری‌های جذاب در بیت‌ کوین و درآمد قابل‌توجه و تضمین شده، جذب می‌شدند.
جنایتکاران در ابتدا قربانیان را متقاعد می‌کردند که مبالغ کمی را سرمایه‌گذاری کنند. سپس، قربانیان خود را با وعده افزایش قیمت‌های ساختگی و درآمدهای هنگفت وسوسه می‌کردند تا مبالغ اضافی را منتقل کنند.
طی بررسی‌های انجام شده، از مکان‌های این افراد تجهیزات الکترونیکی، داده‌ها و اسناد و همچنین سه کیف پول سخت افزاری حاوی حدود یک میلیون دلار ارز دیجیتال و تقریباً 50000 یورو پول نقد به دست آمد.
در ژوئن 2022، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که بین ژانویه 2021 تا مارس 2022، بیش از 46000 آمریکایی در کلاهبرداری‌های رمزارزی، بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال از دست داده‌اند.

منبع

بیت کوینیست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا