رمز ارز

پای هفت صرافی رمزارزی به پرونده سقوط ترا (لونا) باز شد!

زمان مطالعه: دقیقه

دادستان‌های کره‌ی جنوبی به دنبال تحقیقات در خصوص پرونده‌ی سقوط شبکه ترا به سراغ هفت صرافی ارز دیجیتال این کشور رفته‌اند. هدف از این تحقیقات، یافتن پاسخ این سؤال است که فروپاشی ترا و برداشت ۶۰ میلیارد دلار از آن تنها طی چند روز تا چه اندازه از سوی مدیران آن، عمدی بوده است؟
به گزارش خبرگزاری‌های محلی، دادستان ناحیه‌ی جنوبی سئول، روز چهارشنبه، تحقیقات از صرافی‌های Bithumb، Coinone، Upbit و چهار صرافی دیگر را شروع کرده است. تیم تحقیق، اقدام به ضبط سوابق تراکنش‌ها و سایر مدارک از این صرافی‌ها کرده است.
بر اساس این گزارش، هشت صرافی کوچک‌تر نیز هدف بازرسی‌های دفتر دادستانی قرار گرفته‌اند. این تیم قرار است از شاهدان و افراد درگیر در این صرافی‌ها نیز تحقیقاتی به عمل بیاورد.
یک فرضیه این است که کیف پولی که حمله به استیبل کوین UST را آغاز کرده، در اختیار آزمایشگاه‌های ترا و لونا بوده است. کیم هیونگ، مدیرعامل شرکت امنیتی Uppsala، خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه شده است؛ چراکه در صورت اثبات این فرضیه، صرافی‌های بایننس و کوین بیس نیز درگیر خواهند شد.
پیش‌ از این، وزارت دادگستری کره‌ی جنوبی و آژانس‌های امنیتی آمریکا توافق کرده بودند که در راستای تقویت مبارزه با جرائم حوزه ارزهای دیجیتال در خصوص پرونده‌های با درجه‌ی امنیتی بالا مانند ترا با یکدیگر همکاری کنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا