کسب و کار

خرید مودم های جدید برندهای برتر در مقداد آی تی

—————- رپرتاژ آگهی —————–

مودم دستگاهی است که بین دو شبکه یعنی شبکه محلی LAN و شبکه ارائه کننده اینترنت شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن به‌عنوان ایستگاه انتقال داده اینترنت استفاده کنید. مودم کار بسیار ساده‌ای انجام می‌دهند. با ورود به جزئیات فنی، متوجه خواهید که که چه عملکرد جالبی می‌توانند داشته باشند.
با خرید مودم ADSL می‌توانید امکان اتصال اینترنت را در خانه یا محل کار برای خود فراهم کند. مودم یک ایستگاه ارسال و دریافت داده است که برای دستگاه‌های مختلف شما کاربردی است. علاوه بر کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی که از اینترنت وای فای این مودم‌ها استفاده می‌کنند، شما با خرید پی اس فایو هم نیاز خواهید داشت که اینترنت آن را تامین کنید.
مودم یک ارتباطی است که بین شما و ارائه کننده خدمات اینترنت قرار می‌گیرد. می‌توانید از این طریق به اینترنت پرسرعت وصل شده و شبکه خانگی خود را دریافت کنید. اصلاح مودم در واقع مخففی برای عبارت‌های مدولاسیون و دی‌مدولاسیون است و کلیت که کاری مودم انجام می‌دهد را نیز می‌توانیم متوجه شویم. در سطح فنی‌تر، مدولاسیون یک موج دیجیتال را روی یک موج حامل فرکانس رادیویی آنالوگ قرار می‌دهد تا داده‌ها را به و از شبکه اینترنت ارائه دهنده شما ارسال کند. دی‌مدولاسیون هم به‌صورت معکوس کار می‌کند و موج حامل RF را از داده‌های دیجیتالی که شبکه خانگی شما می‌تواند استفاده کند، جدا می‌کند.
اگر یک مودم نداشته باشید، یقینا نمی‌توانید به دروازه اینترنت کابلی، DSL یا ماهواره دسترسی داشته باشید. بنابراین، خرید مودم ADSL و استفاده از آن برای دریافت اینترنت ضروری است. فروشگاه مقداد آی تی این امکان را برای شما قرار داده است که مدل‌های برتر برندهای مختلف را بررسی کرده و امکان خرید مودم ADSL را داشته باشید. می‌توانید قیمت انواع اسمارت واچ را هم بررسی کرده و یک مدل ارزشمند و عالی نسبت به بودجه خود خریداری کنید. برای خرید پی اس فایو در نسخه‌های مختلف هم می‌توانید فروشگاه مقداد آی تی را چک کنید.
 

چرا به مودم نیاز داریم؟

ما برای ارسال و دریافت داده‌ها از دو راه شبکه مختلف به یک مودم نیاز خواهیم داشت. یکی از آن‌ها اتصال ارائه دهنده اینترنت بوده و دیگری هم اتصال از طریق شبکه خانگی است. بهترین شیوه این است که داده‌های اینترنت از قبل برای استفاده شبکه خانگی در انتهای ISP شما فرمت شده باشند. اما هیچ کابل اترنت هم بین شما و ارائه دهنده اینترنت‌تان وجود ندارد. بنابراین، ارائه دهندگان از انواع روش‌های دیگر برای ارسال داده‌ها استفاده می‌کنند که اترنت سازگار نیستند. فیبر همچنین برای اترنت هم آماده شده است، اما از خطوطی با الیاف شیشه‌ای به جای سیم‌های مسی استفاده می‌کند که نیاز به استفاده از ONT هم دارد.
 

اگر به چنین مواردی در خرید مودم ADSL فکر کنید متوجه می‌شوید که داخل ساختار مودم‌ها، کارهای پیچیده زیادی انجام می‌شود. ستون فقرات اینترنت کم کم به فیبر انتقال پیدا می‌کند و شبکه اصلی ارائه دهنده اینترنت شما نیز احتمالا فیبری است. تفاوت‌ها معمولا از آخرین نقطه‌ای است که پست مخابرات در آن قرار داشته و اتصال اینترنتی را برای شما فراهم کند. صرف نظر از این موضوع، برای دریافت داده‌های آماده برای اترنت در این سه نوع اتصال مختلف، یک ترجمه هم باید انجام شود. کابل و اینترنت DSL از امواج حامل RF برای ارسال و دریافت داده‌ها از طریق سیم‌های مسی استفاده می‌کنند.
در هر دو مورد، ارائه دهندگان یک موج دیجیتالی از داده‌ها روی این امواج حامل استفاده می‌کنند تا از طریق شبکه عبور کنند. در واقع یک قایق دیجیتالی داریم که از روی آب‌های برق عبور کرده و صفر و یک‌ها را استخراج می‌کند و قطار مترو هم به روتر شما می‌رسد. اینترنت فیبر به هیچ وجه از امواج حامل استفاده نمی‌کند و در عوض از پالس‌های لیزری یا LED استفاده خواهند کرد. به‌طور مثال، یک پالس منفرد هم به «یک» ترجمه می‌شود و هیچ پالسی معادل «صفر» نخواهد بود. علاوه بر این با خرید مودم ADSL، پالس‌های نوری می‌توانند قبل از رسیدن به ۶۰ مایلی، عملیات ارسال را انجام دهند.
اترنت از روش پالس مشابهی استفاده می‌کند، اما برای ارسال داده‌ها بین دو نقطه، به جای نور به پالس‌های الکتریکی یا همان سیگنال‌ها متکی است. این روش پالسی یکی از دلایلی است که چرا فیبر بهتر از کابل، DSL و ماهواره است، چرا که داده‌هایی از امواج رادیویی اضافه و کم نمی‌شود و فقط رمزگشایی پالس‌ها شبیه به کد مرس خواهند بود. با تمام این موارد، یک مودم داده‌های استخراج شده را از طریق کابل اترنت که توسط روتر دریافت می‌شود، ارسال می‌کند. به نوبه خود، روترها داده‌ها را از طریق سایر اتصالات اترنت به‌عنوان تکانه‌های الکتریکی ارسال می‌کند. برای وای فای، روتر می‌تواند مدولاسیون و دی مدولاسیون را انجام دهد.
 

آیا مودم به روتر نیاز دارد؟

مودم نیازی به روتر ندارد. از نظر فنی، این دستگاه‌ها فقط به اتصال اینترنت نیاز دارند و اتصال اترنت هم به دستگاهی نیاز دارد که می‌تواند یک روتر، رایانه، کنسول بازی یا سایر دستگاه‌های آماده برای اترنت باشد. در مقابل، یک روتر کاملا به یک مودم نیاز دارد، چرا که نمی‌تواند اینترنت را بدون مترجم خود درک کند. با خرید مودم ADSL می‌توانید از روترها هم استفاده کرده و شبیه به یک فروشگاه با ایستگاه مترو داخلی آن‌ها را به کار بگیرید.

نوشته های مشابه

 

خرید از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی به‌عنوان یک منبع عالی، امکان بررسی قیمت انواع اسمارت واچ را فراهم کرده است و می‌توانید برای خرید پی اس فایو در دو نسخه دیسک‌خور و دیجیتالی هم اقدام کنید. با خرید پی اس فایو می‌توانید بازی‌های روز دنیا را تجربه کرده و برای دانلود بازی‌های آن هم خرید مودم ADSL را در برنامه خود قرار دهید. قیمت انواع اسمارت واچ هم نشان می‌دهد که در بازار رقابت بسیار خوبی قرار دارد و با پرداخت مبلغ پایینی می‌توانید ساعت هوشمند متناسب با نیازهای خود را دریافت کنید.
با خرید پی اس فایو از بازی‌های نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی برخوردار خواهید شد. خرید مودم ADSL هم تضمینی است که برای خرید و دریافت بازی‌های جدید و همچنین اجرای آنلاین بازی‌ها به شما داده می‌شود و می‌توانید بدون مشکل از این مودم‌ها برای دریافت اینترنت پرسرعت استفاده کنید.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا