تکنولوژی

اولین قانون حق تعمیر لوازم الکترونیکی ایالات متحده در نیویورک تصویب شد

قانونگذاران ایالت نیویورک، اولین لایحه «حق تعمیر» ایالات متحده در مورد لوازم الکترونیکی را تصویب کردند. طبق این لایحه که «قانون تعمیر منصفانه» نامیده می‌شود، تمام تولیدکنندگانی که «محصولات الکترونیکی دیجیتال» را در داخل مرزهای ایالتی به فروش می‌رسانند، باید ابزار، قطعات و دستورالعمل‌های موردنیاز برای تعمیر آن‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

پس از تصویب از سوی مجلس، این لایحه اکنون مراحل قانونی خود برای امضا توسط «کتی هوکول» فرماندار نیویورک را طی می‌کند که احتمالا از آن حمایت خواهد کرد. گفته می‌شود که این لایحه یک سال پس از تصویب قانونی، اجرا خواهد شد.

حمایت از قانون حق تعمیر لوازم الکترونیکی

تعمیر لوازم الکترونیکی

تاکنون گروه‌های تعمیراتی مانند iFixit این حکم را تحسین کرده‌اند و در پست وبلاگ این شرکت از آن به عنوان «یک جهش بزرگ برای تعمیرکاران» یاد شده است. در این پست آمده است:

«تصویب این لایحه یعنی تعمیرات باید کم‌هزینه‌تر و جامع‌تر شود، [با این وجود] افرادی که می‌خواهند وسایل خود را تعمیر کنند، قادر به انجام این کار خواهند بود.»

وب‌سایت Vice هم در گزارش خود در مورد این لایحه نوشت:

«این لایحه گسترده‌ترین قانون در زمینه حقوق مصرف‌کننده است که در تاریخ ایالات متحده به تصویب رسیده.»

تعمیر لوازم الکترونیکی

هرچند نیویورک اولین ایالتی نیست که لایحه حق تعمیر را تصویب می‌کند، اما این لایجه برای اولین بار به طور گسترده در مورد لوازم الکترونیکی اعمال می‌شود. ایالت ماساچوست قبلا قانونی برای تعمیر خودروها و ایالت کلرادو هم قانونی برای تعمیر ویلچرهای برقی تنظیم کرده بودند.

هم اکنون برخی شرکت‌ها مانند اپل، شروع به ارائه قطعات و ابزارهای جایگزین برای مصرف‌کنندگانی کرده‌اند که مایل هستند خودشان تعمیر دستگاه‌هایشان را انجام دهند. به عنوان مثال کوپرتینویی‌ها سرویس تعمیر آیفون در خانه را ماه گذشته برای مشتریان خود ارائه کرده بودند که شامل بیش از 200 قطعه و ابزار اصلی را برای تعمیر آیفون‌های سری 12 و 13 و البته آیفون SE 2022 می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا