عمومی

از سامسونگ بر سر الگوریتم پیش‌بینی عمر باقی‌مانده باتری شکایت شد

K.Mizra شرکتی است که مجوز اختراعات باارزش و باکیفیت بالا در سطح جهانی را از شرکت‌هایی مثل شارپ، IBM و سازمان‌های تحقیقاتی مختلف خریداری کرده و سپس از هر شرکتی که ممکن است این پتنت‌ها را نقص کند، شکایت می‌کند. سامسونگ جدیدترین هدف این برند است و K.Mizra در ۲۰ مه ۲۰۲۲ شکایتی علیه غول فناوری کره‌ی جنوبی مطرح کرده و که طی آن مدعی شده که سامسونگ یکی از پتنت‌های موجود در مجموعه الگوریتم پیش‌بینی عمر باتری این شرکت را نقض کرده است.

به گزارش AndroidAuthority، شرکت K.Mizra ادعا می‌کند حق اختراع موردبحث توسط TNO (یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی هلندی)، ایجاد شده است. این الگوریتم با تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربر پیش‌بینی ‌می‌کند که باتری دستگاه آن‌ها چقدر دوام خواهد آورد. این شرکت می‌گوید تولیدکنندگان از این الگوریتم سود می‌برند زیرا با اجرای دقیق، سناریوهای بی‌شماری را پیش‌بینی خواهند کرد.

  • بازار فروش گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ رشد ۵۷ درصدی را تجربه کرده است
  • سامسونگ تولید انبوه قطعات گلکسی زد فولد 4 را آغاز کرد

جالب این است درحالی‌که گوگل، شیائومی و شرکت‌های دیگر از الگوریتم‌های مشابهی برای بررسی باتری استفاده می‌کنند، K.Mizra حداقل فعلاً فقط سامسونگ را هدف قرار داده است. این شرکت به‌طور خاص بیان می‌کند که پتنت این شرکت در پیش‌بینی زمان باقی‌مانده از ظرفیت باتری، در گوشی‌های هوشمند سامسونگ که از نسخه‌های جدیدتر اندروید بهره می‌برند، نقض شده است. K.Mizra با ارجاع به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل اندروید که مورد هدف قرار گرفته‌اند، امکان دارد به این مفهوم اشاره کند که نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که در پتنت این شرکت پوشش داده نمی‌شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت اکنون درحال آزمایش طرح شکایت با سامسونگ باشد و درصورت موفقیت‌آمیز بودن، آن را علیه شرکت‌های دیگر نیز مطرح خواهد کرد.

این شکایت هر نتیجه‌ای که برای K.Mizra داشته باشد، تهدیدی وحشتناک برای اکوسیستم اندروید است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا