تکنولوژی

راهکاری جدید برای دسترسی به شبکه 5G: استفاده از پهپاد به عنوان هات‌اسپات

ای‌تی‌اندتی (AT&T) با هدف ارائه اینترنت 5G به مناطق دورافتاده و روستایی، از پهپادها استفاده می‌کند. این شرکت ماه میلادی گذشته، این روش را در منطقه روستایی دورافتاده‌ای در ایالت میزوری آزمایش کردند.

پهپاد ساخته شده توسط AT&T که 5G Flying COW (مخفف Cell on Wings) نامیده می‌شود، در آزمایش خود، موفق شده تا به منطقه‌ای با مساحت حدودی 25 کیلومتر مربع، شبکه 5G قدرتمند ارائه کند. «ایثن هانت» از این شرکت توضیح می‌دهد:

«پیش از به پرواز درآوردن 5G Flying COW، سیگنال LTE متناوب و ضعیفی در این منطقه داشته‌ایم. ما پهپاد را تا نزدیکی 90 متری زمین به پرواز درآوردیم، آن را فعال و شبکه 5G قوی را به منطقه‌ای حدود 25 کیلومتر مربع ارسال کردیم.»

ارائه اینترنت 5G به مناطق کوهستانی با پهپاد

5G

در حالی که می‌توان انتظار داشت از پهپادهای 5G غول مخابراتی، در زمینه‌های بسیار زیادی استفاده شود، ایده اصلی AT&T این است که آن‌ها را برای سازمان‌های امداد و نجات فعال در مناطق کوهستانی و موارد مشابه عرضه کند. با وجود آن‌ها، در شرایط ناهموار و کوهستانی هم می‌توان از شبکه اینترنت قدرتمندی استفاده کرد.

با این وجود، مشکل معمول پهپادها، به استقامت آن‌ها مربوط می‌شود. دستگاه‌های امروزی و حتی پیشرفته‌ترین آن‌ها، فقط می‌توانند برای چندین ساعت در هوا بمانند. همچنین پهپادهای AT&T در حال حاضر به سیم متصل هستند، اما آن‌ها قصد دارند در نسخه‌های بعدی، اتصال بی‌سیم آن را نیز فراهم کنند.

«آرت پرگلر»، دیگر مدیر این شرکت توضیح می‌دهد:

«هم اکنون در حال کار روی چالش‌های فنی بسیار هیجان‌انگیزی هستیم تا قابلیت پهپادهای خود را بیشتر کنیم. ما در تلاش هستیم تا این دستگاه ماه‌ها بدون فرود و اتصال و به صورت مستقل پرواز کند و با استفاده از انرژی خورشیدی، اتصال 5G ایمن، قابل اعتماد و سریع را برای تعداد زیادی از کاربران فراهم کنیم. این رویکرد ممکن است روزی به ایجاد اتصال پهن باند در جوامع روستایی و دیگر جوامع محروم سراسر ایالات متحده و جهان کمک کند.»

به صورت همزمان، شرکت اسپیس ایکس نیز در تلاش است تا با سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود، اتصال اینترنت سریع را به سراسر جهان ارائه کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا