رمز ارز

نقش و تاثیر متاورس در صنعت سلامت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

متاورس همچنان موضوع بحث در فضای رمزارزها است و یکی از جنبه‌هایی که همیشه راجع به آن نادیده گرفته شده، تأثیر متاورس بر صنعت سلامت است. در حالی که همه‌گیری کرونا تاثیر فناوری بر دنیای سلامت دیجیتال را بیشتر کرده است، اما حوزه‌هایی مانند مراقبت از بیمار هنوز جای پیشرفت دارند. این ایرادات را می‌توان با استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در صنعت سلامت برطرف کرد.
متاورس الگوی صنعت مراقبت‌های بهداشتی را با تمرکز بر افراد به جای شرکت‌های خدماتی تغییر می‌دهد. با این کار، پزشکی دیگر محدود به درمان نیست، بلکه پیشگیری با هزینه‌های مقرون به صرفه را هم شامل می‌شود. بخش مراقبت‌های بهداشتی از چهار مرحله تحولی عبور کرده است که توسعه و صنعتی شدن تا اتوماسیون و دیجیتالی شدن را در برمی‌گیرد. مرحله پنجم نیز شامل تحولات تکنولوژیکی بزرگی است که توسط متاورس هدایت می‌شود.
نوآوری‌های متاورس در صنعت مراقبت‌های بهداشتی بر زمینه‌هایی مانند آموزش پزشکی، مشاوره مجازی و برنامه‌های سلامت شخصی تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال، مشاوره مجازی در متاورس به بیماران این امکان را می‌دهد که خود را در سناریوهایی که توسط درمانگران بازسازی می‌شوند، غوطه‌ور کنند. از آنجایی که محیط برای بیمار شخصی‌سازی می‌شود، او احساس امنیت و آرامش کرده و در نتیجه درمان مؤثرتری انجام می‌شود. علاوه‌براین، داده‌های پزشکی در یک بلاکچین ثبت و حفظ می‌شوند، جایی که بیماران می‌توانند کنترل بیشتری بر اطلاعات خود داشته باشند.

منبع بی‌تی‌سی‌نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا