بازی

اعتراف مایکروسافت: گیم پس روی فروش بازی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد

اعتراف مایکروسافت: گیم پس روی فروش بازی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد

در گذشته مدیران مایکروسافت بارها تاکید کرده بودند که ورود یک بازی جدید به گیم پس لزوما منجر به کاهش فروش آن نمی‌شود. حتی فیل اسپنسر در سال ۲۰۱۸ ادعا کرده بود بازی‌هایی که به گیم پس می‌آیند نهایتا عملکرد تجاری بهتری از خود نشان می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید

با این حال، وقتی به قیمت اشتراک گیم پس نگاه می‌کنیم و همزمان در نظر می‌گیریم که بازی‌ها روز به روز گران‌تر می‌شوند (مخصوصا با روند جدید تبدیل برچسب قیمت‌ها به ۷۰ دلار)، چنین ادعاهایی خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. چرا کسی باید یک بازی ۷۰ دلاری را خریداری کند، در حالی که می‌تواند آن را به‌واسطه یک سرویس اشتراکی ۱۵ دلاری دانلود کند؟

مهم نیست ادعای مدیران مایکروسافت در گذشته درست بوده یا نه، اما آن‌ها اکنون اعتراف کرده‌اند عناوینی که وارد Game Pass می‌شوند، در مقایسه با دیگر بازی‌ها معمولا شاهد کاهش نسبی فروش هستند.

گیم پس ایکس باکس

در گزارش جدیدی که از سوی سازمان رقابتی بریتانیا و CMA منتشر شده، مدیریت مایکروسافت طی بیانیه خود به صراحت اعلام کرده «یک کاهش [حذف شده] درصدی در فروش پایه بازی‌ها طی ۱۲ ماه نخست عرضه وجود داشته است». به‌خاطر مسائل امنیتی و حفظ اطلاعات خصوصی شرکت‌ها، درصد دقیق این کاهش حذف شده اما هرچه باشد، می‌دانیم که با با ورود بازی‌ها به گیم پس، فروششان معمولا «کاهش» دارد و این مسئله با ادعاهای گذشته مدیران مایکروسافت در تضاد است.

نکته جالب‌تر اینکه همان گزارش در ادامه اشاره دارد اکتیویژن بلیزارد نیز علاقه خیلی زیادی به عرضه بازی‌هایش روی گیم‌ پس ندارد چراکه «به شکلی جدی فروش عناوین را کاهش می‌دهد، مخصوصا محصولات جدیدی که تازه وارد بازار شده‌اند».

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Warhammer 40K: Darktideاکشن چندنفره با چاشنی فانتزی فضایی!
بررسی بازی Warhammer 40K: Darktide


ماجراجویی‌های هری پاتر توی دنیای ویدئو گیم

هری پاتر در دنیای گیم

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا