تکنولوژی

مایکروسافت ظاهراً اطمینان دارد که تراشه جدید کوالکام، اپل را شکست می‌دهد

مایکروسافت ظاهراً اطمینان دارد که تراشه جدید کوالکام، اپل را شکست می‌دهد

مایکروسافت در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه، در رویدادی از چشم‌انداز خود برای کامپیوترهای شخصی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد. حالا براساس گزارشی تازه، ظاهراً مایکروسافت مطمئن است که سری جدید لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM، مک‌بوک ایر M3 اپل را هم در عملکرد CPU و هم در بخش پردازش هوش مصنوعی شکست خواهد داد.

منابع آگاه به ورج می‌گویند مایکروسافت معتقد است پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت سرانجام عملکردی را ارائه می‌کند که ویندوز روی معماری Arm قوی‌تر از اپل ظاهر شود. مایکروسافت ظاهراً به پردازنده آینده اسنپدراگون ایکس الیت که در سال جاری میلادی روی انواع لپ‌تاپ‌های ویندوزی و سرفیس به‌کار خواهد رفت، اطمینان کاملی دارد.

غول ردموندی به‌قدری به این تراشه‌های جدید کوالکام اطمینان دارد که درحال آماده‌کردن تعدادی دمو است تا نشان دهد که چگونه این پردازنده‌ها سریع‌تر از مک‌بوک ایر M3 عمل خواهند کرد.

مایکروسافت ظاهراً اطمینان دارد که تراشه جدید کوالکام، اپل را شکست می‌دهد

لپ‌تاپ‌های ویندوزی با تراشه‌های کوالکام مبتنی بر ARM

به گفته ورج، مایکروسافت قصد دارد مدل‌های مصرفی سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 را نیز با پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام به‌جای تراشه‌های Core Ultra اینتل عرضه کند. مایکروسافت قبلاً نسخه‌های بیزینس سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 را معرفی کرده بود که با پردازنده‌های Core Ultra اینتل روانه بازار می‌شوند؛ حالا احتمال دارد مدل‌های مصرف‌کننده آن با معماری Arm رونمایی شوند.

مایکروسافت دستگاه‌هایی را که از پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کنند، به‌عنوان «نسل بعدی کامپیوترهای هوش مصنوعی کوپایلوت» توصیف می‌کند تا آن‌ها را از کامپیوترهای شخصی موجود که به آخرین تراشه‌های AMD یا حتی پردازنده‌های Core Ultra اینتل مجهز هستند، متمایز کند. این دسته جدید از کامپیوترها ابتدا به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی ویندوز دسترسی خواهند داشت. برای مثال، برنامه AI Explorer ابتدا برای این کامپیوترها عرضه می‌شود. این برنامه به شما امکان می‌دهد که به‌راحتی به هر چیزی که تابه‌حال در دستگاه خود دیده یا انجام داده‌اید، دسترسی داشته باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا