تکنولوژی

فروش جهانی پلی استیشن 5 سونی از مرز 20 میلیون دستگاه عبور کرد

سونی به طور رسمی اعلام کرد که فروش کنسول نسل نهمی آن‌ها یعنی پلی استیشن 5 در سرتاسر جهان به مرز 20 میلیون دستگاه رسیده است. با وجود مشکلات و محدودیت‌های زنجیره تامین و کمبود تراشه در طول سال‌های گذشته، عرضه این دستگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود و سونی همچنین ادعا کرده که در ادامه سال جاری دستگاه‌های بیشتری تولید خواهند شد.

پلی استیشن 5 اولین بار در نوامبر سال 2020 راهی بازار شد و از آن زمان تاکنون به فروش خوب خود ادامه داده است. البته فروش آن به خوبی 6 ماه تا یک سال ابتدایی ورود به بازارش خوب نبوده و سونی انتظار دارد که این روند در آینده تغییر کند. طبق گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت GamesIndustry.biz «ورونیکا راجرز»، رئیس بخش فروش جهان سونی در بیانیه‌ای گفت:

«با خوشحالی به اشتراک می‌گذاریم که سونی بیش از 20 میلیون کنسول پلی استیشن 5 را در سراسر جهان فروخته است.»

افزایش تولید پلی استیشن 5 در ادامه سال

پلی استیشن 5

او در ادامه توضیح داد:

«برای آن دسته از طرفدارانی که هنوز موفق به خرید کنسول نشده‌اند، بدانید که ما در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابل توجه تولید پلی استیشن 5 در سال جاری هستیم و بدون وقفه کار می‌کنیم تا اطمینان داشته باشیم که کنسول برای تمام کسانی که قصد خرید دارند، در دسترس باشد.»

حتی با وجود کمبودهای زنجیره تامین، میزان تقاضا مشتریان برای کنسول سونی همیشه بالا بوده است. هرچند میزان فروش پلی‌ استیشن‌ 5 در حال حاضر نسبت به نسل قبل یعنی پلی استیشن‌ 4 بسیار کمتر است، اما هر زمان سونی، نسل جدید کنسول خود را مجددا وارد بازار کرده، تمام دستگاه‌های آن سریعا به فروش رسیده است.

«جیم رایان»، مدیر عامل بخش سرگرمی و تعاملی سونی، اخیرا در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران ادعا کرده بود که فروش پلی‌ استیشن‌ 5 در چهارمین سال عرضه خود، به تعداد دستگاه‌های فروخته شده پلی‌ استیشن 4 خواهد رسید. رایان در این جلسه ادعا کرده بود که سونی در اولین سال عرضه این کنسول، در هر دقیقه حدود 1000 دستگاه فروخته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا