عمومی

اتحادیه اروپا در یک‌قدمی تصویب قانون پورت شارژ فراگیر؛ آیفون 15 در آستانه‌ تجهیز به USB-C

قانون‌گذاران اروپایی هفتم ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) جلسه‌ای برگزار خواهند کرد که هدف آن، نهایی کردن توافق برای اجرای قانون درگاه شارژ فراگیر واحد است؛ مطابق این قانون همه‌ی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌هایی که در اتحادیه‌ی اروپا عرضه می‌شوند باید درگاه USB-C برای شارژ ارائه دهند.

به گزارش 9to5Mac، ایده‌ی استفاده از درگاه شارژ یونیورسال واحد از یک دهه قبل با استناد به مزایای زیست‌محیطی زباله‌های الکترونیکی در دادگاه‌های اتحادیه‌ی اروپا مطرح شده است. این طرح‌ها قبلاً با مخالفت شدید اپل مواجه بود زیرا به اعتقاد این شرکت، چنین طرحی نقطه‌ی مقابل نوآوری است.

قانون درگاه شارژ فراگیر واحد برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌ها اعمال خواهد شد. درحال‌حاضر دستگاه‌هایی مثل اپل واچ که فقط با روش بی‌سیم شارژ می‌شوند از این قانون معاف هستند. جزئیات مربوط به تاریخ دقیق اجرایی شدن این قانون در جلسه‌ی هفتم ژوئن موردبحث قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین امکان دارد برخی از جنبه‌های قانون برای تصویب آن، کمرنگ‌تر شود.

  • اپل با iPadOS 16 شکاف بین آیپد و لپ تاپ را به کمترین حد می‌رساند
  • طرح پیشنهادی پارلمان اروپا تجهیز آیفون به پورت USB-C را اجباری می‌کند

اپل قبلاً با طرح درگاه شارژ یونیورسال مخالفت و اعلام کرد وادار کردن این شرکت به کنار گذاشتن درگاه لایتنینگ باعث ناراحتی مصرف‌کنندگان و افزایش ضایعات الکترونیکی خواهد شد زیرا مشتریان آیفون باید همه‌ی لوازم‌جانبی مجهز به درگاه لایتنینگ خود را با مدل‌های USB-C جایگزین کنند.

بااین‌حال، در ماه‌های اخیر، شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل احتمالاً قصد دارد درگاه لایتنینگ را از گوشی‌های آیفون حذف کند. بلومبرگ و تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو گزارش داده‌اند که شرکت مستقر در کوپرتینو درحال آزمایش آیفون ۱۵ با درگاه USB-C است. آیفون ۱۵ پاییز سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. سری آیفون ۱۴ اپل همچنان با درگاه لایتنینگ روانه‌ی بازار خواهد شد.

علاوه‌بر راحتی استفاده از درگاه شارژ مشابه در لپ‌تاپ‌ها و آیپدهای اپل، تولید آیفون با درگاه USB-C این شرکت را قادر می‌سازد تا سرعت همگام‌سازی داده‌ها و احتمالاً سرعت شارژ بیشتری روی نسل‌های آینده‌ی آیفون ارائه دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا