بازی

الکترونیک آرتز و NBC نزدیک به ادغام شدن بودند

الکترونیک آرتز و NBC نزدیک به ادغام شدن بودند

ادغام شرکت‌های بزرگ در صنعت بازی‌های ویدئویی در حال تبدیل شدن به یک موضوع معمول است و به نظر می‌رسید که NBCUniversal قرار بود با الکترونیک آرتز ترکیب شود.

چند ماه پیش برایان رابرتز (Brian Roberts)، مدیرعامل Comcast، به اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز، پیشنهاد ادغام دو شرکت را داده بود. مذاکره بین وکیل‌ها و حساب‌داران NBCUniversal و EA چندین هفته پیش رفت و قرار بود که ویلسون هدایت شرکت جدید و خانواده رابرتز کنترل آن را برعهده بگیرند.

با این وجود در نهایت به خاطر قیمت ادغام و نحوه ساختار آن این معامله نهایی نشد. این ایده اما برای EA بسیار جذاب به نظر می‌رسد و در این زمینه با کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل، آمازون و دیزنی نیز مذاکره داشته‌ است. در واقع خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ایده خرید و ادغام را برای مدیرعامل الکترونیک آرتز بسیار جذاب کرده است، با این وجود شرط اصلی او این است که هدایت کمپانی جدید را برعهده داشته باشد. 

مطلب پیشنهادی:بهترین بازی‌های الکترونیک آرتز برای موبایل [تماشا کنید]بازی‌هایی که دوستشان خواهید داشت
بهترین بازی‌های الکترونیک آرتز برای موبایل [تماشا کنید]

NBCUniversal مدت زمان کوتاهی به عنوان ناشر در صنعت بازی‌های ویدئویی نیز فعالیت داشت ولی در سال ۲۰۱۹ این بخش از کمپانی بسته شد. در صورت نهایی شدن این قرارداد، مدیرعامل NBCUniversal موقعیت شغلی بهتری در کمپانی کام‌کست به دست می‌آوُرد. سخنگویی الکترونیک آرتز به صورت مستقیم به این شایعه واکنش نشان نداد، اما بیانیه زیر را منتشر کرد:

ما مفتخریم که با مجموعه‌ای از بازی‌های شگفت انگیزِ ساخته شده بر اساس IP قدرتمند و ساخته شده توسط تیم‌های فوق العاده با استعداد و شبکه‌ای متشکل از نیم میلیارد بازیکن، در موقعیتی قدرتمندی قرار داریم و رشد می‌کنیم. ما آینده بسیار روشنی را در پیش داریم.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Lost in Random – شانس نیست چون تاس نیستاگر تیم برتون بازی فانتزی می‌ساخت
بررسی بازی Lost in Random – شانس نیست چون تاس نیست


جی تی ای، اما هر چقدر در بیاری پول واقعی میگیری

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا