رمز ارز

مراقب رشد زیاد اکانت‌های جعلی و اسپم‌های رمزارزی باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیرا اسپم‌ها و ربات‌های کریپتویی در اینترنت، افزایش چشم‌گیری داشته‌اند. به گزارش پایگاه اطلاعاتی رمزارز LunarCrush، تعداد این ربات‌ها تنها طی دو سال، ۳۸۹۴ درصد افزایش یافته‌ است. در واقع به گزارش این شرکت، ارسال اسپم، سریع‌ترین شاخص در حال رشد در شبکه‌های اجتماعی در حوزه ارز دیجیتال است.
این پایگاه همچنین گفته که حساب‌های ارسال‌کننده اسپم، بیشتر از آنچه تصور می‌شود، متعلق به افراد واقعی و نه نرم‌افزارها هستند.
توییتر با ۱۳۷۴ درصد افزایش اسپم، یکی از اهداف اصلی تولیدکنندگان این‌گونه پیام‌ها بوده است. مدیرعامل شرکت LunarCrush، می‌گوید:

یک پلتفرم Web2 مانند توییتر، انگیزه زیادی دارد که از حساب‌های جعلی خود چشم‌پوشی کند؛ چراکه آن‌ها ارزش این پلتفرم را افزایش می‌دهند.

او افزوده است که پلتفرم‌های web3 توکنیزه شده مانند Lens Protocol متعلق به آوه یا Orbis از این‌ جهت که تنها به کاربران واقعی با دارایی واقعی تمایل دارند، متمایز هستند.
در این میان، گفته می‌شود که خرید توییتر توسط ایلان ماسک نیز تا مشخص شدن جزئیات بیشتر در مورد حساب‌های اکانت‌های اسپم و جعلی این شبکه اجتماعی، به تعویق افتاده است. ماسک وعده داده که پس از خرید توییتر، ربات‌ها و حساب‌های جعلی این شبکه را از بین خواهد برد.
در عین‌ حال، موسسه SparkToro‌ تخمین می‌زند که با این اقدام ماسک، نیمی از ۹۵ میلیون فالوور خود او نیز از بین می‌روند. به گزارش این موسسه، حدود ۲۰ درصد از حساب‌های توییتر، فیک هستند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا