رمز ارز

ماجرای کلاهبرداری که به دام کاربران سولانا افتاد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها، کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بسیار رایج شده است. با این حال، در یک رویداد جالب، جامعه سولانا گرد هم آمدند تا از یک کلاهبردار «کلاهبرداری» کنند تا بتوانند NFTهای سرقت‌شده را پس بگیرند.
همه چیز با هک کانال دیسکورد استودیوی توسعه بازی‌های بین زنجیره‌ای Uncharted آغاز شد که طی آن، کلاهبرداران موفق شدند کیف پول ۱۰۹ کاربر را تخلیه و با بیش از ۱۵۰ توکن سولانا (SOL) و ۲۵ توکن NFT از مجموعه دنیای سولانا (WOS) فرار کنند. مجموعه WOS، شامل ۲،۲۲۲ قهرمان منحصربه‌فرد است که گران‌ترین آواتار آن با قیمت ۱۲۳ SOL لیست شده است.
پس از این حمله هکری، جامعه تصمیم گرفت که NFTهای سرقت‌شده را پس بگیرد. به همین دلیل، تیم WOS با Cyberfrog، شریک توسعه خود، تماس گرفت و حق امتیاز NFTهای سرقت‌شده را از ۵ درصد پیش‌فرض به ۹۸ درصد افزایش داد. پس از آن، از اعضای جامعه نیز خواسته شد تا بازار MagicEden سولانا را تحت نظر بگیرند.
دو روز بعد، فرد کلاهبردار توکن‌های NFT مسروقه را در این بازار لیست کرد و اعضای جامعه موفق شدند ۱۵ توکن را بازخرید کنند، ۱۰ توکن باقی‌مانده نیز توسط یک کاربر دیگر خریداری شده بود که تیم WOS با ارسال ایمیلی، به او اطلاع داد که این توکن‌ها سرقتی هستند و حق امتیازشان به ۹۸ درصد افزایش یافته است و به همین دلیل، قادر به فروش آنها نخواهد بود. آن کاربر نیز توکن‌ها را باز پس فرستاد و همه ۲۵ توکن NFT سرقتی به مالکان واقعی آنها پس داده شدند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا