رمز ارز

حضور دانشگاه‌ها در متاورس پررنگ‌تر می‌شود!

زمان مطالعه: دقیقه

دانشگاه‌های بیشتری در سراسر جهان در حال پیوستن به متاورس هستند. در تازه‌ترین اقدام در این زمینه، دانشگاه سائوپائولوی برزیل (USP)، یک قرارداد همکاری با شرکت وب ۳ رادیو کاکا (Radio Caca) برای مطالعه برنامه‌های آموزشی مختلف در متاورس ایالات متحده مریخ (United States of Mars) و بهره‌برداری و ساخت زمین مجازی خود در این متاورس، امضا کرده است. تیم اختصاصی این پروژه در این دانشگاه اعلام کرده که برنامه‌هایی برای درک عملکرد و محدودیت‌های درونی این متاورس دارد.
به‌ این‌ ترتیب، دانشگاه سائوپائولو، اولین دانشگاه پیوسته به متاورس در آمریکای لاتین به‌شمار می‌رود که به جمع دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی پیوسته است.
همچنین، جف واتنی، مدیرعامل رادیو کاکا گفته است که این شرکت قصد دارد یک متاورس باز برای دانشگاه‌ها بسازد. او گفته که هدف از این پلتفرم این است که دانشگاه‌ها و سازندگان محتوا بتوانند بر بستری با محوریت آزادی کاربر، همکاری کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در کشور ما نیز محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در نهمین جشنواره آموزش این دانشگاه گفته که یکی از اهدافش، توجه به مسائل مربوط به متاورس است و اظهار داشته که این حوزه، حتما باید در آینده وارد آموزش شود. او همچنین گفته که کارشناسان این دانشگاه، هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این امر هستند و در این زمینه به‌تناسب رشته‌ها، برنامه‌هایی را اجرایی کرده‌اند.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا