رمز ارز

۴ شاخص مهم برای پیش‌بینی روند بازار ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه ما احساساتی داریم که به ما کمک می‌کنند تا زندگی خود را سپری کنیم و این احساسات بخش مهمی از شخصیت ما هستند و می‌توانند به ما کمک کنند تا در موقعیت‌های مختلف مسیر خود را پیدا کنیم. با این حال این احساسات زمانی که صحبت از تجارت ارزهای دیجیتال به میان می آید، می توانند مضر باشند. یکی از این موارد فومو است که زمانی اتفاق می‌افتد که بازار نوسانات قیمت بالایی را تجربه می‌کند و منجر به خرید احساسی به جای خرید فنی و تکنیکال می‌شود.

به گزارش سایت کریپتونومیک، سرمایه‌گذار هنگام تجربه این ترس ممکن است یا خیلی زود بفروشد و سودش را از دست بدهد یا خیلی دیر خرید کند و قیمت‌ها کاهش پیدا کند. زمانی که یک دارایی دیجیتال نوسانات شدیدی دارد، می تواند منجر به از دست رفتن کل سهام و یا ضرر زیاد در یک دوره طولانی به دلیل تصمیم‌گیری فوری شود. ما بهترین اندیکاتو‌رها را برای تجارت کریپتو بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم هنگام گذراندن فومو تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع یک ابزار تجزیه و تحلیل احساسات است که عددی بین 1 تا 100 تولید می‌کند و می‌تواند به عنوان اندیکاتور فوموی کریپتو مورد نظر استفاده شود. از فعالیت رسانه‌های اجتماعی، ترندهای گوگل، شاخص تسلط بیت کوین، نظرسنجی‌ها، نوسانات و حجم معاملات برای ایجاد این شاخص استفاده می‌شود.

میانگین متحرک ساده و متحرک نمایی

میانگین‌های متحرک محاسباتی هستند که قیمت‌های گذشته یک دارایی را برای یک دوره معین در نظر می‌گیرند. معمولاً این میانگین‌ها برای بازه های زمانی مختلف مانند 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه استفاده می‌شوند.

هدف استفاده از میانگین متحرک نشان دادن روند بدون تناقض و پیوسته یک دارایی در طول زمان است. اگر دارایی بالاتر از میانگین متحرک خود باشد، نشان می‌دهد که در یک روند صعودی قرار دارد. در حالی که اگر زیر میانگین متحرک خود قرار داشته باشد، روندی نزولی دارد.

کانال رگرسیون خطی

کانال رگرسیون خطی یک شاخص نموداری است که نوسانات قیمت دارایی را در کانال روند در طول زمان نشان می‌دهد. کانال رگرسیون خطی شامل سه خط است: کران بالا، کران پایین و خط روند میانی. کران بالا ناحیه مقاومتی است که قیمت دارایی نمی‌تواند شکسته شود. کران پایین از قیمت در لحظاتی که روندی صعودی دارد پشتیبانی می‌کند، در حالی که خط میانه تمایل دارد قیمت دارایی را در 100 نقطه آخر قیمت دارایی نگه دارد.

شاخص قدرت نسبی(RSI)

شاخص قدرت نسبی یک ابزار تحلیل تکنیکال است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند جهت حرکت قیمت یک ارز دیجیتال را شناسایی کنند تا ضعف یا قدرت آن را تعیین کنند. این نشانگر می‌تواند تعیین کند که آیا دارایی بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروش رفته است.

در بیشتر موارد RSI در یک بازه زمانی 14 روزه در مقیاس 0 تا 100 محاسبه می‌شود. این اندیکاتور به ترتیب سطوح بالای 70% و پایین 30% را نشان می‌دهد. سطح زیر %30 اشباع فروش در نظر گرفته می‌شود، در حالی که سطح بالای 70% به عنوان اشباع خرید در نظر گرفته می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا