تکنولوژی

اپل با iPadOS 16 می‌خواهد تجربه تبلت‌های آیپد را شبیه به مک کند

در گزارش جدیدی توضیح داده شده که اپل در سیستم عامل iPadOS 16 خود برای تبلت‌های آیپد، قابلیت مولتی‌تسکینگ (انجام چندین کار به صورت همزمان) را تغییر خواهد داد و تجربه‌ای شبیه به لپ‌تاپ و سیستم عامل macOS را به کاربران خود ارائه می‌کند.

رابط جدیدی برای مولتی‌تسکینگ آیپد

همانطور که «مارگ گورمن» از بلومبرگ گزارش می‌دهد، iPadOS 16 دارای رابط بازطراحی شده‌ای برای مولتی‌تسکینگ خواهد بود که جابجایی بین کارها و دیدن برنامه‌های باز را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، کاربران امکان تغییر اندازه پنجره‌ها را خواهند داشت. به نظر می‌رسد، اپل با ارائه یک تجربه مولتی‌تسکینگ شبیه به رایانه‌های مک، در نظر دارد تا راه‌های جدیدی را برای کاربران تبلت‌های آیپد ارائه کند تا بتوانند به طور همزمان با چند برنامه کار کنند.

آیپد

همچنین به گفته گورمن، تجربه بازسازی شده آیپد و iPadOS 16 یکی از بزرگترین ارتقاهایی خواهد بود که اپل در کنفرانس WWDC آینده خود از آن رونمایی می‌کند.

دستگاه‌های آیپد پرو اپل از تراشه M1 بهره می‌برند و به همین دلیل به اندازه کامپیوترهای مک این شرکت قدرتمند هستند، اما تجربه نرم‌افزاری این دستگاه چندان پیشرفت نکرده و همین امر باعث شده تا کاربران تبلت‌ها نتوانند از دستگاه خود مانند یک لپ‌تاپ یا رایانه استفاده کنند.

iPadOS 16 و قابلیت‌های جدید آن روز دوشنبه، 16 خرداد، در کنفرانس غول فناوری نمایش داده خواهد شد. توسعه‌دهندگان از همان روز به نسخه بتا و آزمایشی آن دسترسی پیدا خواهند کرد و اپل تجربه نهایی iPadOS 16 را چند ماه قبل از انتشار آن در پاییز و در کنار iOS 16 به نمایش خواهد گذاشت.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، کنفرانس WWDC 2022 اپل برای طرفداران و توسعه‌دهندگان آیپد یک رویداد هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود تا در این رویداد اخبار جدیدی درباره iOS 16، macOS 13 و هدست واقعیت ترکیبی غول فناوری اعلام شود. تمام اخبار مربوط به این رویداد را از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی lastech می‌توانید دنبال کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا