رمز ارز

آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها ابلاغ شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انجمن فناوران زنجیره بلوک از انتشار و ابلاغ «آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها» که به تصویب هیئت وزیران رسیده، خبر داد.
بر اساس این آیین‌نامه، هرگونه فعالیت مربوط به استخراج رمزدارایی، اعم از واردات، تولید، فروش و تعمیرات تجهیزات، صرفا با دریافت مجوز از وزارت صمت و از طریق رویه قانونی تجاری و گمرکی مجاز است و با واردکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان متخلف بر اساس قوانین مربوط برخورد خواهد شد.
همچنین، صدور هرگونه مجوز استخراج رمزدارایی توسط وزارت صمت یا سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، برای متقاضیان برق پس از هماهنگی با وزارت نیرو و برای متقاضیانی که برای استخراج نیازمند تامین گاز و یا سوخت فسیلی هستند، پس از هماهنگی با وزارت نفت، صورت خواهد گرفت. به این ترتیب، استفاده از انشعاب برق یا گاز که برای مصارف دیگر برقرار شده، جهت استخراج رمزدارایی ممنوع اعلام شده و در صورت تخلف، مطابق با قوانین مربوط اقدام خواهد شد.
در این میان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده که با تعامل و تبادل مستمر اطلاعات با وزارت نیرو و با همکاری نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، اقدامات لازم را برای استقرار سامانه‌های هوشمند، با هدف شناسایی الگوهای ارتباطات استخراج رمزدارایی، به عمل آورد.
همچنین، مراکز استخراج رمزدارایی در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را بر اساس ضوابط بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، مشمول مزایای مقرر در قوانین و مقررات مالیاتی خواهند شد.

برای مشاهده نسخه کامل «آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها» کلیک کنید.
دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا