بازی

سونی خرید Call of Duty توسط مایکروسافت را خطرناک می‌داند

سونی خرید Call of Duty توسط مایکروسافت را خطرناک می‌داند

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد فرانچایز کال آف دیوتی (Call of Duty) را در اختیار خود در آورده و سونی باور دارد که این موضوع می‌تواند روی انتخاب یک کنسول‌ از سوی بازیکن تاثیرگذار باشد. 

دولت برزیل سوال‌هایی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دارد و کمپانی‌هایی مثل یوبیسافت، آمازون، گوگل و سونی به آن‌ها پاسخ داده‌اند. سونی Call of Duty را یک فرانچایز بسیار مهم می‌داند که رقیبی در بازار ندارد. اکتیویژن منابع بسیار زیادی را برای موفقیت کال آف دیوتی صرف می‌کند و این کار عامل موفقیت سری است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray

اهمیت Call of Duty برای صنعت سرگرمی، به طور کلی غیرقابل توصیف است. این برند تنها IP بازی ویدیویی بود که توانست به ۱۰ برند برتر سرگرمی بین طرفداران راه پیدا کند و به عناوینی مانند جنگ ستارگان، بازی تاج و تخت، هری پاتر و ارباب حلقه‌ها پیوست.

Call of Duty به قدری محبوب است که بر انتخاب کنسول از سوی کاربران تأثیر می‌گذارد. شبکه کاربران وفادار آنچنان ریشه دار شده است که حتی اگر رقیبی بودجه لازم برای توسعه محصولی مشابه را داشته باشد، توان رقابت با آن را ندارد.

کال اف دیوتی

سونی همچنین اشاره کرد که سالانه ۱۲۰۰ نفر در ساخت کال آف دیوتی و ۱۵۰۰ نفر دیگر در عرضه بازی نقش دارند. صرف چنین منابعی باعث می‌شود که هیچ عنوان دیگری توان رقابت با Call of Duty را نداشته باشد. 

حتی در سال‌های ضعیف‌تری مانند ۲۰۲۱، Call of Duty همچنان موفق شد با اختلاف قابل توجهی از اکثر بازی‌های دیگر پیشی بگیرد. برای مثال، Call of Duty: Vanguard به طور کلی نسبت به نسخه‌های قبلی ضعیف‌تر عمل کرد، اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ بود.

به عبارت دیگر حتی در یک سال بد نیز بازیکنان به برند وفادار باقی می‌مانند و به خرید بازی ادامه می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Venom 2 – قصه بد من و هیولای درونمونوم خارج می‌شود
نقد فیلم Venom 2 – قصه بد من و هیولای درونم


چرا به بشکه‌های قرمز رنگ شلیک می‌کنیم؟

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا