عمومی

شایعات برنامه اپل برای معرفی موتور جستجو بار دیگر قوت گرفت

رابرت اسکوبل، معتقد است اپل تصمیم دارد از یک موتور جستجو وب کاربرمحور جدید مشابه موتور جستجوی گوگل رونمایی کند. به گفته‌ی اسکوبل، غول فناوری مستقر در کوپرتینو ماه ژانویه موتور جستجوی خود را معرفی خواهد کرد.

همان‌طور که اپل‌اینسایدر می‌نویسد، این اولین‌بار نیست که شاهد انتشار شایعاتی درمورد راه‌اندازی موتور جستجوی اپل برای رقابت با گوگل هستیم. اکنون رابرت اسکوبل همه‌ی مواردی را که گمان می‌کند اپل قصد دارد از رویداد WWDC ۲۰۲۲ تا سال آينده از آن‌ها رونمایی کند، شرح داده است که یکی از آن‌ها راه‌اندازی موتور جستجوی وب این شرکت است.

اسکوبل جزئیات بیشتری در مورد موتور جستجوی اپل ارائه نکرده است؛ اما در گفت‌وگو با تک‌رادار اعلام کرد این موضوع تاحدودی براساس گفت‌وگوی وی با منابع مختلف مطرح شده است. او قبلا گفته بود اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۲ از عینک واقعیت مجازی خود درکنار یک آیپاد جدید رونمایی خواهد کرد.

این ادعا نیز در از توییتر سرچشمه گرفته است؛ اما اسکوبل پس از مدت کوتاهی، ادعاهای خود را پس گرفت. او در توییتی نوشت:

هرچیزی که درباره‌ی اپل می‌گویم، از منابع غیرقابل اعتماد به‌دست آمده است.

پیش از این نیز دربرخی گزارش‌ها گفته شده بود اپل قصد دارد رقیبی برای موتور جستجوی گوگل معرفی کند. این شرکت قبلاً با معرفی سرویس نقشه‌های خود، استفاده از سرویس نقشه‌های گوگل را کنار گذاشت؛‌ اگرچه پلتفرم نقشه‌ی اپل چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

  • اپل در حال راه‌اندازی موتور جست‌‌وجوی اختصاصی‌اش برای جایگزینی گوگل است
  • اپل درصدد راه‌اندازی موتور جستجو برای ازدورخارج‌کردن گوگل است؟

علاوه‌براین، اپل درحال‌حاضر یک موتور جستجوی داخلی دارد که با دستیار سیری و Spotlight ادغام شده است؛ بنابراین به‌نظر نمی‌رسد این شرکت، موتور جستجوی داخلی خود را به‌عنوان یک موتور جستجوی عمومی شبیه گوگل گسترش دهد.

اگر اپل تصمیم بگیرد یک موتور جستجوی عمومی برای کاربران راه‌اندازی کند، این کار احتمالاً هزینه‌های زیادی خواهد داشت. ازطرف دیگر سال ۲۰۲۱ گفته شد گوگل قصد دارد با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به اپل، همچنان به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض iOS دردسترس کاربران این سیستم‌عامل باقی بماند. شایان‌ذکر است این مبلغ معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد از سود سالانه‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ بود.

در آن زمان گفته شد که گوگل با پرداخت این مبلغ، سعی خواهد کرد تا وضعیت موتور جستجوی خود را همچنان به‌عنوان گزینه‌ی برتر حفظ و از پیشروی موتور جستجوی بینگ مایکروسافت جلوگیری کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا