عمومی

پتنت سامسونگ نشان از نمایشگر گسترش‌پذیر قابل استفاده در گوشی و تلویزیون دارد

برکسی پوشیده نیست که سامسونگ تمایل زیادی به توسعه‌ی فناوری‌های نوآورانه و محصولات هیجان‌انگیز دارد. 91Mobiles پتنت‌های جدیدی از این شرکت کره‌ای به‌اشتراک گذاشته است که نشان‌دهنده‌ی نمایشگر منعطف چندکاره با قابلیبت گسترش است.

به گزارش فون‌آرنا، گواهی حق اختراع جدید سامسونگ در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) با عنوان «نمایشگر گسترش‌پذیر » ثبت شده است. همان‌طور که در تصاویر مربوط به این پتنت مشاهده می‌کنید، نمایشگری را نشان می‌دهد که می‌تواند در بیش از یک‌جهت گسترش یابد.

نکته‌ی جالب‌تر درمورد این نوآوری احتمالی این است که گسترش صفحه‌نمایش باعث می‌شود تا محتوایی که در نمایشگر کوچک‌تر درحال پخش است، به‌طور خودکار برای پخش در ابعاد بزرگ‌تر بهینه شود. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، سامسونگ می‌تواند از این نوآوری در گوشی‌های هوشمند، تبلت و تلویزیون‌های خود استفاده کند.

سامسونگ همچنین حق اختراع دیگری ثبت کرده است که به دستگاه الکترونیکی مجهز به نمایشگر گسترش‌پذیر اشاره دارد. این پتنت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل (مثلاً یک گوشی هوشمند) باشد که از صفحه‌نمایشی بهره می‌برد که می‌توان آن را از محفظه‌ی بیرونی، گسترش داد. این یعنی می‌توانید بخشی از صفحه‌نمایش را گسترش دهید و دستگاه باید آن بخش را تشخیص دهد تا محتوا به‌طور خودکار با توجه به ابعاد جدید روی نمایشگر پخش شود. به‌نظر می‌رسد این پتنت درواقع به دستگاهی شبیه گوشی مفهومی اوپو ایکس ۲۰۲۱ اشاره دارد.

پتنت نمایشگر منعطف قابل گسترش سامسونگ

  • رندرها و مشخصات گلکسی XCover 6 Pro مقاوم‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ فاش شد
  • گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 احتمالاً لولای نازک‌تری برای یکپارچگی بهتر خواهند داشت

مثل همیشه باید درنظر داشته باشیم، ثبت حق اختراع الزاماً به‌ این معنی نیست که شاهد معرفی محصولی واقعی خواهیم بود. به‌هرحال اگر سامسونگ این فناوری را در محصولات آینده‌ی خود و به‌خصوص در گوشی‌های هوشمند به‌کار ببرد، بسیاری از کاربران هیجان‌زده خواهند شد.

علاوه‌براین، به‌تازگی خبرهای زیادی درمورد نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ منتشر شده است و احتمالاً به‌زودی شاهد معرفی این دو محصول خواهیم بود. برخی از شایعات حاکی از آن است که شاید این شرکت از فناوری نمایشگر رول‌شونده در گوشی‌های تاشو بعدی خود استفاده کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا