عمومی

افت چشمگیر ترافیک اینترنت آمریکا همزمان‌ با خورشیدگرفتگی ۲۰۲۴

افت چشمگیر ترافیک اینترنت آمریکا همزمان‌ با خورشیدگرفتگی ۲۰۲۴

مرکز داده‌ی کلادفلر (Cloudflare) وضعیت اینترنت را هنگام خورشیدگرفتگی کامل که بخش وسیعی از آمریکای شمالی را پوشش داد، زیر نظر گرفت. بررسی این شرکت نشان از کاهش چشم‌گیر ترافیک اینترنت در بازه‌ی زمانی خورشیدگرفتگی دارد.

مسیر کلی خورشیدگرفتگی ابتدا در مکزیک قابل‌ مشاهده بود و سپس بر فراز شهرهای بزرگ آمریکای شمالی ازجمله دالاس، ایندیاناپولیس و مونترال حرکت کرد. طبق اعلام ناسا، حدود ۳۱٫۶ میلیون نفر تاریکی کامل را در این مناطق تجربه کردند. همچنین کسوف جزئی برای حدود ۱۵۰ میلیون نفر قابل مشاهده بود.

به‌نظر می‌رسد بسیاری از افراد برای تماشای خورشیدگرفتگی، اینترنت را رها کرده‌اند. کلادفلر گزارش می‌دهد با حرکت خورشیدگرفتگی به‌ سمت شرق آمریکا، ترافیک اینترنت تا هشت درصد و تعداد درخواست‌های ارسال‌شده به شبکه تا ۱۲ درصد نسبت‌ به زمان مشابه هفته‌ی گذشته کاهش یافته است.

شدیدترین افت ترافیک در ایالت‌هایی رخ داد که در مسیر یا نزدیک به مسیر کلی خورشیدگرفتگی قرار داشتند؛ به‌عنوان مثال ترافیک اینترنت در ایالت ورمانت ۶۰ درصد کاهش یافت و در آرکانزاس و ایندیانا به‌ترتیب افت ۵۴ درصدی و ۵۰ درصدی ترافیک گزارش شد.

ایالت‌هایی که پدیده‌ی خورشیدگرفتگی در آنجا کمتر قابل مشاهده بود، افت ترافیک کمتری را تجربه کرده‌اند؛ مثلاً کالیفرنیا در این بازه‌ی زمانی با افت ۹ درصدی ترافیک اینترنت مواجه شد.

مکزیک نیز هنگام خورشیدگرفتگی اخیر، افت قابل‌ توجهی را در ترافیک اینترنت تجربه کرد که باز هم در مناطق نزدیک به مسیر کلی خورشیدگرفتگی نمود بیشتری داشت.

ایالت دورانگو در مکزیک با کاهش ۵۷ درصدی ترافیک مواجه شد؛ درحالی‌که مکزیکوسیتی که خارج از مسیر کلی قرار داشت، کاهش ۲۲ درصدی ترافیک را تجربه کرد.

مقاله‌های مرتبط

ظاهراً کانادایی‌ها تمایل کمتری به رها کردن اینترنت برای تماشای خورشیدگرفتگی داشته‌اند. بیشترین کاهش ترافیک در این کشور ۴۸ درصد بود که در استان کوچک پرنس ادوارد ثبت شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا