رمز ارز

نگران غیرمتمرکز بودن سولانا نباشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) مستقر در سولانا، Unstoppable Finance، استدلال کرده که سولانا غیرمتمرکزتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. این شرکت DeFi استدلال‌های خود را با ذکر تعداد اعتبارسنج‌های فعال در این شبکه بلاکچین، ضریب ناکاموتو و پشتیبانی از سخت‌افزار اعتبارسنجی، که اغلب استدلال می‌شود گران است، به عنوان دلایل غیرمتمرکز بودن شبکه ارائه می‌کند.
بر اساس این استدلال، تعداد اعتبارسنج‌های سولانا بیشتر از بسیاری از زنجیره‌های دیگر، به‌جز اتریوم، است. همچنین ضریب ناکاموتوی سولانا، معیاری که توزیع توکن‌های استیک‌شده و عدم تمرکز را اندازه‌گیری می‌کند، بسیار بالاتر از پروتکل‌هایی مانند Cosmos و Near Protocol است. با توجه به انتقاداتی که مبنی بر گران بودن سخت‌افزار اعتبارسنجی سولانا وجود دارد، Unstoppable Finance استدلال می‌کند که سولانا قبلاً یک برنامه اجاره سرور ایجاد کرده است که به این مشکل رسیدگی می‌کند.
علی‎رغم استدلال‌هایی که به نفع تمرکززدایی سولاناست، برخی از اعضای جامعه نمی‌توانند متقاعد شوند که این پلتفرم غیرمتمرکز است. Les_teezy، کاربر توییتر، معتقد است که قطعی شبکه سولانا مشکل اصلی نیست. بلکه این شبکه بیش از حد متمرکز است و تنها به تعداد کمی اجازه می‌دهد تا شبکه را خاموش و راه‌اندازی مجدد کنند.
بدون تمرکززدایی، این شبکه هم مانند هر سیستم سنتی عمل خواهد کرد. در ژوئن، سولند (Solend)، یک پروتکل وام‌دهی مبتنی بر سولانا، اقدامی بحث‌برانگیز را برای تصاحب کیف پول یک نهنگ برای جلوگیری از لیکوییدیشن آن، آغاز کرد. این حرکت با واکنش شدید جامعه روبرو شد. در نهایت، تیم به عقب رفت و روی راه‌حل‌های دیگری که نیازی به تصاحب کیف پول نداشت، تمرکز کرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا