روباتيك

ارتشی از یک میلیارد ربات انسان‌نما تا دهه ۲۰۴۰ تشکیل می‌شود!

ارتشی از یک میلیارد ربات انسان‌نما تا دهه ۲۰۴۰ تشکیل می‌شود!

ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین و صاحب کمپانی توسعه فناوری «تسلا»، می‌گوید تا دهه ۲۰۴۰ حدود یک میلیارد ربات انسان‌نما روی زمین و تا دهه ۲۰۶۰ حدود صد میلیارد ربات که عمدتا بیگانه هستند، در سراسر منظومه شمسی وجود خواهد داشت، اما این را مشروط به ثبات «پایه‌های تمدن» می‌داند.

او در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) موافقت خود را با پیش بینی دیوید هلمز (بنیانگذار آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی «میدجورنی») اعلام کرد.

هلمز چند روز قبل در پستی نوشته بود: ما باید منتظر یک میلیارد ربات انسان نما در زمین در دهه ۲۰۴۰ میلادی و صدها میلیارد ربات در سراسر منظومه شمسی در دهه ۲۰۶۰ میلادی باشیم.

ماسک در پاسخ به او نوشت: به شرطی که پایه‌های تمدن با ثبات باشد، احتمالا چیزی شبیه این اتفاق می‌افتد.

این درحالی است که تسلا، شرکت خودروسازی ایلان ماسک نمونه اولیه از رباتی انسان نما را ابداع کرده که می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد و اپتیموس نام دارد. این ربات نخستین بار در آگوست ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد.

در یک رویداد در ۲۰۲۲ میلادی ماسک اظهار امیدواری کرد تا میلیون‌ها ربات اپتیموس بسازد که قیمت تخمینی آن‌ها حدود ۲۰ هزار دلار باشد. هرچند قابلیت‌های ربات محدود بود. ماسک هنگام معرفی ربات اعلام کرد از ابزار نمی‌خواهد کارهای پیچیده انجام دهد، زیرا نمی‌خواهد روی زمین بیفتد.

ماسک در جریان آن رویداد گفت: «آپتیموس هنوز به تنظیمات زیادی برای بهینه شدن نیاز دارد. به نظرم این ربات انسان‌نما طی پنج تا ده سال آینده به پدیده‌ای خارق‌العاده تبدیل می‌شود.»

ماسک تاکید کرد که امیدوار است که نسخه تکمیل‌شده این ربات را طی سه تا پنج سال به بازار عرضه کند، و افزود به نظرش آپتیموس پس از آماده شدن یک «دستگاه بسیار توانمند» خواهد بود.

 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا