رمز ارز

کاهش استخراج‌کنندگان اتریوم! آیا نسخه قابل‌استخراج اتریوم رو به نابودی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داده‌های پلتفرم 2Miners.com نشان می‌دهند که هش‌ریت شبکه اثبات کار اتریوم، EthereumPoW، به دلیل کاهش مداوم فعالیت استخراج، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

طبق گزارش‌ها، هش ریت این شبکه به 14.82 TH/s رسیده که از سپتامبر گذشته که نسخه اثبات سهام اتریوم عملیاتی شد، تقریباً 80 درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب، کاهش فعالیت استخراج در EthereumPOW در چند ماه گذشته به روند نزولی مشابهی در سختی شبکه منجر شده است.

کاهش استخراج‌کنندگان اتریوم! آیا نسخه قابل‌استخراج اتریوم رو به نابودی است؟

در زمان انتشار این خبر، سختی شبکه 199.83 T بود که پایین‌ترین سطح آن از زمان استخراج اولین بلاک در شبکه EthereumPOW از سپتامبر 2022 است. کاهش در هش ریت و سختی استخراج شبکه می‌تواند نشان‌دهنده کاهش تعداد ماینرهایی باشد که به طور فعال در فرآیند استخراج شبکه شرکت می‌کنند. این موضوع می تواند ناشی از عوامل متعددی مانند کاهش پاداش برای ماینرها، یا کاهش ارزش ارز دیجیتال در حال استخراج باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

با نگاهی به داده‌های بازار، رمزارز شبکه نسخه اثبات کار اتریوم، ETHW هم از زمان ادغام، کاهش ارزش ثابتی را نشان می‌دهد. این امر منجر به کاهش هزینه‌هایی شده که استخراج‌کنندگان در شبکه اثبات کار دریافت می‌کنند و باعث می‌شود تعدادی از آنها از زنجیره خارج شوند. اگر این کاهش ادامه یابد، می‌تواند به کاهش امنیت و ثبات شبکه در طول زمان منجر شود.

بر اساس داده‌های DefiLlama، ارزش کل دارایی ها (TVL) قفل شده در EthereumPoW 533,354 دلار بود و تنها در سال جاری، TVL این شبکه 32 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، داده‌های OKLink نشان می‌دهند که ارز EthereumPoW شاهد هجوم آدرس‌های جدید در 24 ساعت گذشته بود، به طوری که ۱۹۶۵۴۱ آدرس جدید در این بلاکچین ایجاد شد و تعداد کل آدرس‌های موجود در شبکه به ۲۹۴ میلیون رسید.

منبع

ای ام بی کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا