بازی

جانی دپ و امبر هرد به رای دادگاه واکنش نشان دادند؛ برنده و بازنده چه می‌گویند؟

جانی دپ و امبر هرد به رای دادگاه واکنش نشان دادند؛ برنده و بازنده چه می‌گویند؟

پس از گذشت شش هفته از برگزاری دادگاه جانی دپ و امبر هرد، شب گذشته هیئت منصفه هفت نفره، بازیگر زن را به جرم افترا متهم کرد. در پی این تصمیم، دپ و هرد بیانیه‌هایی منتشر کردند که در ادامه می‌خوانید.

این محاکمه که برخی از بی‌ثبات‌ترین لحظات زناشویی این زوج از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ را برای عموم به نمایش گذاشت، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد. هیئت منصفه دادگاه از چند روز پیش پس از شنیدن اظهارات شاهدان متعدد، نوارها و ویدئوهای ضبط شده از مشاجره زوجین و اظهارات وکلای هر دو طرف، شروع به بررسی پرونده کرد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم‌ که براساس داستان‌های‌ کوتاه ساخته شده‌اندمنابع دردسرساز برای اقتباس
۱۰ فیلم‌ که براساس داستان‌های‌ کوتاه ساخته شده‌اند

دپ ابتدا از همسر سابقش به خاطر مقاله‌ای که در واشنگتن پست نوشته بود، ۵۰ میلیون دلار در فرفکس کانتی ویرجینیا شکایت کرد و گفت که این موضوع به قیمت از دست دادن نقش‌های مهم برای او تمام شده است. هرد نیز با استناد به اظهارات آدام والدمن، وکیل سابق دپ در آوریل ۲۰۱۹، شکایتی ۱۰۰ میلیون دلار از دپ ارائه کرد.

پس از صدور حکم، دپ که در دادگاه حضور نداشت، بیانیه‌ای در اینستاگرام خود منتشر کرد:

شش سال پیش، زندگی من، زندگی فرزندانم، زندگی نزدیک‌ترین افرادم، و زندگی آن‌هایی که سال‌های بسیار زیادی از من حمایت کردند و به من باور داشتند، برای همیشه تغییر کرد. همه در یک چشم به هم زدن.

اتهاماتی غلط، جنایی و بسیار جدی از طریق رسانه‌ها به من وارد شدند، که باعث ایجاد رگباری از محتوای نفرت افکن شدند، با این که هیچ حکمی علیه من صادر نشده بود. در عرض یک نانوثانیه، دو بار در کل دنیا پخش شد و تاثیری نابودگر روی زندگی و حرفه من گذاشت.

و شش سال بعد، هیئت منصفه زندگی‌ام را به من پس داد، و من واقعا شرمنده شده‌ام.

دپ در ادامه‌ این بیانیه‌ نسبتا طولانی گفت:

زمانی که تصمیم به پیگیری این پرونده گرفتم می‌دانستم با چه مشکلاتی روبرو خواهم شد. از همان ابتدا هدفم جدای از نتیجه، مشخص کردن حقیقت بود. صحبت از حقیقت چیزی بود که آن را به فرزندانم و تمام کسانی که همچنان به من باور داشتند، بدهکار بودم. حالا که این کار را کرده‌ام، احساس آرامش می‌کنم.

این ستاره‌ی هالیوودی در پایان بیانیه‌اش از حمایت مردم طی این دادگاه تشکر کرد و این حمایت‌ها را دلگرم‌کننده دانست و در نهایت هم از قاضی، هیئت منصفه و پلیس تشکر کرد. او گفت که فصل جدیدی در زندگی‌اش آغاز شده است.

از طرف دیگر امبر هرد نیز بیانیه‌ای درباره حکم هیئت منصفه از طریق توییتر منتشر کرد و گفت:

یاس و ناامیدی که امروز احساس می‌کنم، فراتر از کلمات است. دل شکسته‌ام که حتی کوهی از مدارک و شواهد هم نتوانست جلوی نفوذ و قدرت بی‌حد شوهر سابقم را بگیرد.

من حتی بیشتر از عواقبی که این رای می‌تواند برای زنان داشته باشد، ناامید هستم. این رای یک عقب‌گرد است. عقب‌گرد به زمانی که وقتی زنی صدای اعتراض خود را بلند می‌کرد، در جامعه تحقیر می‌شد. این رای عقب‌گردی برای این ایده است که خشونت علیه زنان باید جدی گرفته شود.

جانی دپ و امبر هرد

امبر هرد در ادامه گفت:

من معتقدم وکلای جانی موفق شدند کاری کنند که هیئت منصفه موضوع کلیدی آزادی بیان را نادیده بگیرند و شواهدی را که آنقدر قطعی بود که ما در بریتانیا پیروز شدیم، در نظر نگیرند.

ناراحتم که این پرونده را باختم. اما بیشتر از این بابت ناراحتم که حس می‌کنم حقی را از دست دادم که فکر می‌کردم به عنوان یک فرد آمریکایی در اختیار دارم: حق آزادی بیان.

رای صادره توسط هیئت منصفه پس از سه روز بحث و بررسی بیش از ۱۰۰ ساعت شهادت شاهدین انجام شد. دپ در مجموع ۱۵ میلیون دلار، ۱۰ میلیون دلار برای خسارت جبرانی و ۵ میلیون دلار برای خسارات تنبیهی دریافت کرد. با توجه به اینکه خسارات تنبیهی در ایالت ویرجینیا به ۳۵۰ هزار دلار محدود شده، قاضی این مبلغ را به این میزان کاهش داده است. به امبر هرد نیز ۲ میلیون دلار غرامت تعلق گرفت.


Top 10: بهترین ایستراگ‌های ماینکرفت در بازی‌ها!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا