تکنولوژی

مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ گو 2 رونمایی کرد؛ پردازنده نسل یازدهم با قیمت اقتصادی

مایکروسافت رسما از نسخه جدید جمع‌و‌جورترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصول خود در سری لپ‌تاپ‌های سرفیس یعنی «سرفیس لپ‌تاپ گو 2» با پردازده جدیدتر نسل یازدهم اینتل و قیمت 600 دلار رونمایی کرد.

نسخه اصلی سرفیس لپ‌تاپ گو سال 2020 به عنوان رقیبی برای دستگاه‌های کروم‌بوک معرفی شد. این دستگاه نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های سری سرفیس، با قیمت پایین‌تری وارد بازار شد و از نمایشگر لمسی کوچک‌تر 12.4 اینچی بهره می‌برد. از جمله تغییرات سرفیس لپ‌تاپ گو 2 از نظر طراحی، می‌توان به وجود گزینه رنگی خاکستری (متمایل به سبز) اشاره کرد.

مشخصات سرفیس لپ‌تاپ گو 2

سرفیس لپ‌تاپ گو 2

از نظر مشخصات داخلی، مایکروسافت این بار از پردازنده نسل یازدهم اینتل (Core i5-1135G7) استفاده کرده که نسبت به نسخه قبلی با پردازنده نسل دهم ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این، عمر باتری دستگاه از 13 ساعت به 13.5 ساعت رسیده و این بار لپ‌تاپ مایکروسافت با ویندوز 11 راهی بازار می‌شود.

در نهایت، مایکروسافت توضیح می‌دهد که سرفیس لپ تاپ گو 2 دارای قطعات قابل تعویض بیشتری خواهد بود که شامل صفحه کلید و ترک پد، نمایشگر و باتری می‌شود. البته آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تعمیرکنندگان مجاز مایکروسافت قادر به تعویضشان هستند.

سرفیس لپ‌تاپ گو 2

مایکروسافت همچنین اشاره کرده که این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده و دوربین HD بهبود یافته‌ای است که البته این تغییرات پس از عرضه آن به بازار مشخص می‌شود.

به غیر از این موارد، سایر مشخصات این لپ تاپ بسیار شبیه به نسل قبل خود است. بنابراین، همچنان روی کلید پاور آن سنسور اثر انگشت قرار داده شده و پورت‌ها دستگاه مانند نسخه قبل شامل یک USB-A، یک USB-C، جک هدفون و پورت شارژ اختصاصی سرفیس می‌شوند. همچنین هیچ اشاره‌ای به صفحه کلید با نور پس‌زمینه نشده که یکی از نکات منفی نسخه قبلی بوده است.

قیمت و زمان عرضه سرفیس لپ‌تاپ گو 2

سرفیس لپ‌تاپ گو 2

تمام مدل‌های این دستگاه با پردازنده Core i5 اینتل یکسان وارد بازار خواهند شد اما از نظر حافظه پیکربندی‌های متفاوتی وجود دارد. قیمت دستگاه از 599.99 دلار برای مدل پایه با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. پس از آن، گزینه 8/128 گیگابایتی با قیمت 699.99 دلار، گزینه 8/256 گیگابایتی با قیمت 799.99 دلار و گزینه 16/256 گیگابایتی با قیمت 1099.99 دلار فروخته می‌شوند.

پیش‌سفارش آن‌ها هم اکنون آغاز شد و از 7 ژوئن (17 خرداد) وارد بازار خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا