رمز ارز

ریپل برای برداشتن گام‌های بزرگ‌تر آماده می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تیم توسعه‌دهنده بلاکچین ریپل (XRPL‌) قصد دارد قابلیت‌های بخش دیفای، از جمله بازارسازهای خودکار را به پلتفرم خود اضافه کند.
بازارساز خودکار یا AMM، پلتفرمی است که امکان دادوستد دارایی‌های دیجیتال را بدون مجوز و دفترهای سفارش (order book) معمول، فراهم کرده و معامله را به‌صورت اتوماتیک و با استفاده از مجموعه‌ای از توکن‌های موجود یا استخر نقدینگی انجام می‌دهد. در حال حاضر، صرافی غیرمتمرکز XRPL، نقدینگی خود را تنها از طریق بازارسازی دستی و دفترهای سفارش فراهم می‌کند.
پیشنهاد XLS-30d به دنبال معرفی یک بازارساز خودکار به‌عنوان یک ویژگی بومی برای صرافی XRPL است، به‌گونه‌ای که بازدهی را برای تأمین‌کنندگان نقدینگی این AMM به حداکثر برساند و خطر زیان ناشی از نوسانات را کاهش دهد.
همه AMM‌ها ویژگی‌های یکسانی ندارند و از تکنیک‌های مختلفی برای مبادلات استفاده می‌کنند. در مقایسه با Uniswap، ریپل، GM3 (Giometric Mean Market makers) را به‌عنوان یک ویژگی بومی به‌منظور تولید نقدینگی به‌صورت خودکار در نظر می‌گیرد. GM3 به‌صورت الگوریتمی، یک قیمت منصفانه را برای مبادله تعیین می‌کند که از طریق آربیتراژ تثبیت می‌شود. این سازوکار، بین XRP و دارایی‌های موجود در یک استخر، نقدینگی ایجاد می‌کند.
هرچند AMMها ریسک‌های آربیتراژ خاص خود را دارند، اما به گفته مدیر ارشد اجرایی ریپل، AMM برنامه‌ریزی‌شده برای ریپل، یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد که آن، یک مکانیسم حراج مستمر است. این مکانیسم، آربیتراژها را تشویق به سوزاندن سریع‌تر توکن‌های نقدینگی می‌کند و به این وسیله، سود تأمین‌کنندگان استخرها بیشتر می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا