عمومی

برزیل به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی‌ها، علیه اپل و سامسونگ اقدام قانونی می‌کند

سامسونگ احتمالاً به دلیل حذف کردن آداپتور شارژ از جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش با جریمه روبه‌رو خواهد شد. گروه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در برزیل در حال اقدام قانونی علیه سامسونگ هستند. این گروه‌ها اپل را نیز هدف قرار داده‌اند. اپل از زمان معرفی آیفون ۱۲ شارژر را از جعبه‌ی همه‌ی گوشی‌‌هایش حذف کرده است.

براساس گزارش سم‌موبایل، سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با عرضه‌ی گوشی‌های سری گلکسی S21 اعلام کرد که دستگاه‌های پرچم‌دارش بدون شارژر دردسترس مشتریان قرار می‌گیرند. دو شرکت سامسونگ و اپل حمایت از محیط زیست را دلیل اصلی این اقدام اعلام کرده‌اند اما بسیاری از مشتریان همچنان ناراضی‌اند، خصوصاً با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت گوشی‌های پرچم‌دار تغییر چندانی تجربه نکرده است.

در این راستا وزارت دادگستری برزیل می‌گوید ممکن است بیش از ۹۰۰ سازمان وابسته‌ به Procon اقدام قانونی علیه سامسونگ و اپل انجام دهند. Procon بنیاد حمایت از حقوق مشتری در برزیل است. ظاهراً سازمان‌های مورد اشاره قصد دارند پیش از رسیدن به تصمیم نهایی مبنی‌بر احتمال تحریم اپل و سامسونگ، پرونده‌هایشان را به همراه راه‌حل‌های پیشنهادی ارائه دهند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ به‌تدریج شارژر را از جعبه تمامی گوشی‌هایش حذف خواهد کرد
  • جریمه دومیلیون‌دلاری اپل در برزیل به‌دلیل نبود شارژر در جعبه آیفون 12

براساس گزارش‌ها اپل پیش‌تر جریمه‌ای معادل ۲٫۱ میلیون دلار به شعبه‌ی سائو پائولوی بنیاد Procon پرداخت کرده است. این شرکت به‌همراه سامسونگ در شهر فورتالزا نیز جریمه شده است. گزارشی در Telecompaper اعلام می‌کند سامسونگ و اپل با جریمه‌ی ۵٫۱۳ میلیون دلاری مواجه شده‌اند. مشخص نیست که این مبلغ مجموع جریمه‌ی دو شرکت است؛ یا جریمه‌ی هر شرکت به‌صورت جداگانه.

شعبه‌ی برزیل سامسونگ به‌غیر از گوشی‌های پرچم‌دار، شارژر را در جعبه‌ی گوشی‌های دیگر شرکت کره‌ای قرار می‌دهد. گوشی گلکسی A53 در برزیل با شارژر عرضه شده، بااین‌حال در بازارهای دیگر شارژر ندارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا