برنامه نويسی

مسابقات برنامه نویسی آنلاین CodeJam Sharif توسط دانشگاه شریف برگزار می‌شود

شروع ویروس کرونا در سراسر جهان موجب به وجود آمدن سبک زندگی جدیدی برای مردم کشورها و جوامع مختلف گردیده است.
در این سبک زندگی نو ظهور، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع افراد یکی از ارکان اصلی حفظ سلامت جوامع است. در کنار مسائلی مانند شروع کرونا، دوری مسافت، اهمیت زمان و امکانات گسترده و خاص فضای مجازی از جمله عوامل مهمی هستند که ضرورت بازنگری در سیاست های تصمیم گیری برخی رویداد ها و کسب کارها که شاید تا قبل از این اتفاقات به ضرورت حضور در فضای مجازی توجه کمتر داشتند را نشان دهد.

برگزاری رویداد های مجازی یکی از بهترین فرصت ها برای صاحبان کسب و کارها است تا با بهره گیری از فناوری به روز و کارآمد اطلاع رسانی چند رسانه ای، محصولات و خدمات خود را به شکل نامحدود به مخاطبان خود عرضه نمایند.

به گزارش رسیده به lastech در این راستا دانشگاه صنعتی شریف با هدف حمایت از تولید ملی، شناسایی برنامه نویسان توانمند برای حضور در کسب و کار های مبتنی برICT ، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و ایجاد اشتغال در حال برگزاری مسابقات برنامه نویسی به صورت آنلاین و غیرحضوری با عنوان “Sharif Codejam”  توسط گروه Sharif  ICT  و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف در آذر ماه سال جاری می باشد.

این رویداد یک مسابقه برنامه نویسی می باشد که کلیه مراحل آن به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می شود. این مسابقات به صورتی می باشد که کلیه علاقمندان به برنامه نویسی بدون هیچ محدودیتی می توانند در آن شرکت کنند.
در این مسابقات برای استفاده از تکنولوژی ‌ها و زبان ‌های برنامه نویسی هیچ محدودیتی وجود ندارد و مخاطب این رویداد تمامی کسانی هستند که توانایی برنامه نویسی دارند.

این رویداد در سه مرحله برگزار خواهد شد که در تمامی مراحل شرکت کنندگان تعدادی سوال چالشی را دریافت کرده و مدت زمان محدودی برای پاسخ به این سوالات دارند و افراد با دریافت امتیازات بیشتر به مراحل بعدی راه پیدا می کنند.
سوالات چالشی رویداد بدین صورت طراحی می شوند که مدتی قبل از برگزاری رویداد گروهی با حضور برخی از سرمایه گذاران، شرکت های بزرگ، چهره های موفق استارتاپی و افراد سرشناس در حوزه ICT  تشکیل می شود و به تدوین سوالات اصلی مسابقات می پردازند.
همین گروه وظیفه داوری و امتیاز دهی به شرکت کنندگان را بر عهده دارند.

همچنین لازم به ذکر است جهت اطلاع رسانی به علاقه مندان جهت حضور در این مسابقات حدود یک ماه قبل از برگزاری رویداد از افراد، استارتاپ ها و تیم های فعال در حوزه مورد نظر دعوت می شود تا در رویداد ثبت نام کنند.
ثبت نام در مسابقات به صورت انفرادی و از طریق وبسایت www.codejam.sharif.ir انجام می شود. پس از ثبت نام شرکت کنندگان از طریق پروفایل خود وارد بخش مسابقات خواهند شد.
ثبت نام در مسابقات از 20 آبان آغاز شده و تا 5 آذر ماه ادامه خواهد داشت
 
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا