عمومی

با آپدیت اپلیکیشن گوگل، استفاده از دستورهای صوتی هم‌زمان با مسیریابی ممکن می‌شود

به‌گزارش فون‌آرنا، به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌ی اندروید برنامه‌ی جست‌وجوی گوگل منتشر شده است که در فهرست تغییرات آن، شاهد ویژگی‌های جالبی هستیم:

  • هنگام مسیریابی از دستورهای صوتی استفاده کنید؛ حتی زمانی‌ که دستگاه به اینترنت متصل نیست. با گفتن عبارت‌هایی مثل What’s my ETA یا Cancel my navigation یا what’s my next turn هنگام مسیریابی می‌توانید از این برنامه نهایت استفاده را ببرید. در این شرایط، شما در حال ادغام دو قابلیت پرکاربرد گوگل، یعنی سرویس جست‌وجو به‌همراه سرویس نقشه هستید.
  • با به‌روزرسانی جدید برنامه‌ی گوگل، دسترسی به تنظیمات حریم‌ خصوصی از صفحه‌ی اصلی آسان‌تر است. برای این منظور، به‌سادگی روی عکس نمایه‌ی حساب گوگل خود ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید برنامه‌ی جست‌وجوی گوگل را روی گوشی اندرویدی خود به‌روزرسانی کنید، کافی است فروشگاه پلی‌ را باز کنید و روی عکس نمایه در گوشه‌ی سمت راست بالا ضربه بزنید. اکنون، گزینه‌ی Manage apps & device و سپس Update all را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید ببینید آیا برنامه‌ی جست‌وجوی گوگل به‌روزرسانی شده است یا خیر. درصورتی‌که به‌روزرسانی انجام نشده باشد، با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی Update روبه‌روی نام اپلیکیشن مدنظر، می‌توانید آن را به نسخه‌ی جدید ارتقا دهید.

ناگفته نماند گاهی اوقات مشکلاتی هنگام به‌روزرسانی برخی اپلیکیشن‌های گوگل وجود دارد. برخی کاربران از این موضوع شکایت می‌کنند که پس از نصب آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن گوگل، به‌روزرسانی‌ها متوقف شده است. کاربری به‌ نام دن‌ هابز می‌نویسد:

دستیار گوگل بارگذاری نمی‌شود یا کار نمی‌کند. حتی نمی‌توانم به تنظمیات دسترسی داشته باشم و فقط Google Go را نصب کرده‌ام و از آن به‌جای دستیار گوگل استفاده می‌کنم.

یکی از کاربران اپلیکیشن گوگل به‌ نام Angie Camacho مشکل خود را با این برنامه در فروشگاه پلی اعلام کرد:

وقتی جست‌وجو می‌کنم، فقط می‌توانم یک حرف را قبل از بازخوانی صفحه تایپ کنم. سپس باید دوباره روی نوار جست‌وجو ضربه بزنم تا ادامه‌ی درخواستم را تایپ کنم. این مشکل خیلی آزاردهنده است. برنامه‌ را به‌روزرسانی کردم و به‌نظر می‌رسد مشکل هم‌چنان پابرجا است. من از ارائه‌دهنده‌ی جست‌وجو دیگری استفاده خواهم کرد تا این مشکل برطرف شود. مشکلات دیگری هم وجود دارد؛ اما آنچه به آن اشاره کردم، به‌شدت آزاردهنده است.

گوگل در پاسخ به این کاربر گفت:

سلام. از بررسی شما تشکر می‌کنیم. اگر برنامه‌ی شما مشکلی دارد، مراحل این مقاله را مطالعه کنید: https://goo.gle/2H5hF5N. اگر همچنان مشکل برطرف نشد، لطفاً گزارش بازخورد خود را ارسال کنید. برای این منظور، در برنامه‌ی گوگل روی عکس نمایه یا حرف اول اسم خود در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس به بخش راهنما و بازخورد > ارسال بازخورد مراجعه کنید.

مقاله‌های مرتبط:

  • پیکسل واچ گوگل ظاهراً با یک‌ بار شارژ حداکثر ۲۴ ساعت دوام می‌آورد
  • تراشه Tensor 2 گوشی پیکسل 7 احتمالاً با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود

گوگل درباره‌ی برنامه‌ی جست‌وجو به نکته‌های مهمی اشاره کرده است. این شرکت در بخشی از توضیحاتش می‌گوید:

برنامه‌ی گوگل شما را از چیزهایی آگاه می‌کند که برایتان اهمیت دارد و پاسخ‌ها را به‌سرعت نمایش می‌دهد و علایق شما را کشف می‌کند. با مراجعه به بخش Discover، می‌توانید همیشه به مطالب دلخواه و به‌روز دسترسی داشته باشید. هرچه بیشتر از اپلیکیشن گوگل استفاده کنید، عملکرد آن بهتر خواهد شد و هنگامی‌که سؤالی ذهنتان را مشغول کرده است که حتی شاید متخصصان نتوانند به آن پاسخ دهند، جست‌وجوی گوگل بهترین گزینه برای رفع نیاز شما خواهد بود.

برای دانلود یا به‌روزرسانی اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل، می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی این برنامه در فروشگاه گوگل‌پلی مراجعه کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا