بازی

وظایف سئوکار در ایران چیست؟ چه نقشی در مارکتینگ دارد؟

وظایف سئوکار در ایران چیست؟ چه نقشی در مارکتینگ دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به مجموعه قوانین و الگوریتم­‌های گوگل که کمک می­‌کند سایت شما بازدهی و ترافیک بالایی داشته باشد سئو می­‌گویند. سئوکار کیست؟ وظیفه یک سئوکار این است که با تجزیه‌وتحلیل و بررسی وب‌سایت شما به صفحات و محتوای سایت کمک کند تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشد. بنابراین بخشی از کار یک کارشناس سئو این است که به توسعه محتوا با کلمات کلیدی انتخاب‌شده استراتژیک نگاه کند تا ترافیک سایت افزایش یابد.

مهم‌ترین وظایف یک سئوکار در ایران

یک متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو مسئول مطالعه، بررسی و پیاده‌سازی وب‌سایت‌هایی است که برای موتورهای جستجو بهینه‌شده‌اند. به‌منظور افزایش ترافیک یک وب‌سایت، یک کارشناس SEO محتوایی را ایجاد می­کند که شامل کلمات یا عبارات کلیدی باشد. متخصصان سئو برای به‌دست‌آوردن ارگانیک­ترین و پردرآمدترین ترافیک از انواع روش‌­های تست در رویکردهای طراحی، چیدمان و تبلیغات استفاده می­‌کنند.

برای درک کردن پاسخ به سؤال سئوکار کیست در ادامه مطلب به وظایف یک سئوکار در ایران می­‌پردازیم.

تحقیق کلمات کلیدی

اگرچه الگوریتم‌های گوگل برای تعیین نحوه عملکرد وب‌سایت­ها به طور مداوم در حال تغییر هستند، اما کلمات کلیدی بخش مهمی از معادله باقی می‌­مانند. اکثر جستجوها هنوز با کلمات کلیدی شروع می‌­شوند. به‌عنوان یک متخصص سئو در ایران، شما تحقیقات کلمات کلیدی را برای ارزیابی محبوبیت، رقابت و ارتباط آن‌ها انجام خواهید داد تا بتوانید مؤثرترین فهرست کلمات کلیدی ممکن را بسازید.

بهینه‌سازی

همان‌طور که قبلاً گفته شد، سئو سایت فراتر از کلمات کلیدی است و به‌عنوان یک متخصص سئو، مسئولیت بهینه‌سازی را بر عهده خواهید داشت. این بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه را پوشش می‌دهد تا تضمین کند که محتوای باکیفیت بالا، اطلاعات دقیق، ساختار HTML واضح، لینک‌های داخلی و صفحات بارگذاری سریع را ارائه می‌دهید. همچنین مستلزم آزمایش‌های مختلفی است تا ببینید چگونه می‌توانید نرخ تبدیل خود را در هر صفحه وب افزایش دهید.

برخی از افراد در پاسخ به سؤال سئوکار کیست در ذهن خود با چالش روبه‌رو هستند، اما جواب این سؤال آسان­‌تر از چیزی است که فکر می­‌کنید.

لینک بیلدینگ

گوگل نه‌تنها وب‌سایت‌ها و محتوای شمارا در نظر می‌گیرد، بلکه به آنچه دیگران درباره شما می‌گویند نیز توجه می‌کند. وقتی سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، این یک رأی اعتماد به محتوای شما است که Google هنگام تعیین رتبه شما در نظر می‌گیرد.

به‌عنوان یک متخصص سئو، شما به دنبال راه‌­هایی برای تشویق سایر وب‌سایت­‌ها برای پیوند قانونی به وب­سایت خودتان هستید. در بعضی از مواقع برای اطمینان از علم خود، یک سئوکار ایرانی وظیفه دارد که کلمه سئوکار کیست را در گوگل سرچ کند.

ساخت  URL

به‌عنوان یک متخصص سئو، ممکن است انتظار داشته باشید که شرکت یا مشتری شما انواع کمپین­‌های متعددی را به طور هم‌زمان انجام دهد و همه بازدیدکنندگان را به سمت وب­سایت شما هدایت کند. شما می­‌خواهید بدانید که ترافیک شما از کجا آمده است.

برای مثال ممکن است شخصی روی پیوندی در یک خبرنامه با تیتر سئوکار کیست کلیک کند. آن‌ها ممکن است وب­سایت شمارا از طریق یک پست فیس­بوک یا یک تبلیغ پیدا کرده باشند. شما برای هر یک از این منابع URLهای منحصربه‌فردی ایجاد خواهید کرد تا بتوانید ببینید ترافیک شما از کجا می­آید.

تجزیه‌وتحلیل

داده­‌های تحلیلی تنها راه برای یافتن آنچه کار می­‌کند است. شما به‌عنوان یک مشاور سئو، آمارها را مرتباً رصد خواهید کرد تا ببینید وب‌سایت‌ها، صفحات فرود و کلمات کلیدی چگونه کار می‌کنند و همچنین ترافیک از کجا می‌آید.

بهینه‌سازی موبایل

اکنون گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 از شاخص موبایل اول استفاده خواهد کرد، موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. لازم نیست این کار را به طور منظم انجام دهید، اما باید مطمئن شوید که تمام محتوای سایت شما در ابتدا سازگار با موبایل است. برخی از افراد به‌اشتباه به جواب سؤال سئوکار کیست می­رسند. یک سئوکار خوب در ایران باید به‌تمامی نکات و قوانین گوگل مسلط باشد.

فعلی ماندن

اگر صحبت از تنظیمات گوگل شد، بخشی از شغل شما به‌عنوان متخصص سئو مستلزم خواندن مقالات، وبلاگ‌­ها و انجمن­‌ها برای به‌روز ماندن در مورد تغییرات و تحولات سئو است. گوگل همیشه در حال تغییر است و شما باید بدانید چه خبر است تا غافلگیر نشوید.

متمرکز ماندن

در دنیای پرشتاب امروزی، با ایمیل‌ها، پیامک‌ها و پیام‌های چت که همیشه برای جلب‌توجه ما رقابت می‌کنند، چیزهای زیادی سعی می‌کنند حواس شمارا پرت کنند. ازآنجایی‌که شما در حال حاضر به‌عنوان یک متخصص سئو مسئولیت­‌های زیادی را بر عهده خواهید داشت، حفظ تمرکز برای داشتن روزهای کاری مؤثر بسیار مهم است. یکی از دیگر وظایف اصلی سئوکار در ایران متمرکز ماندن است.

آیا یک سئوکار باید دید مارکتینگی داشته باشد؟

سئوکار کیست و چرا باید دید بازاریابی داشته باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید که یک سئوکار حرفه‌­ای شخصی است که بتواند علاوه بر تسلط بر تکنیک­‌ها و قوانین گوگل، به‌خوبی با قوانین بازاریابی دیجیتال آشنا باشد.

لزوماً برای هر سایتی بازاریابی احتیاج نیست، اما در سایت­‌های فروشگاهی یک سئوکار حرفه‌­ای باید دید بازاریابی خیلی خوبی داشته باشد. یک سئوکار باید بداند بازاریابی را در چه مکان‌هایی آغاز کند. به‌عنوان‌مثال سایت فروشگاهی کیف و کفش زنانه در روز باید فروش خوبی داشته باشد. یک سئوکار مسلط به بازاریابی باید بتواند کاری انجام دهد که بیش از سی درصد ورود­های سایت کیف و کفش خریداری کنند.

چگونه یک سئوکار حرفه‌­ای را پیدا کنیم؟

اگر در گوگل سرچ کنید سئوکار کیست به شما پاسخ‌­های گوناگونی می­دهد، اما یک سئوکار حرفه‌­ای چه فردی است و چگونه باید آن را پیدا کنیم؟ یک سئوکار حرفه‌­ای باید ویژگی­‌های زیر داشته باشد:

آینده‌نگر

درخواست از یک مشاور سئو برای ارائه نمونه­‌های عینی از کار خود راهی عالی برای تعیین اینکه آیا آن‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر. از آن‌ها بپرسید که آیا برای برندهایی مانند شما کارکرده‌اند یا خیر و در مورد نتایجی که به دست آورده­اند سؤال کنید.

 علائم هشداردهنده مشاوران سئو ناقص

زمانی که سعی می­کنید خدمات مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید، دانستن نشانه­‌های مشاوره بد سئو بسیار مهم است. قبل از اینکه سئوکار استخدام کنید از او بپرسید سئوکار کیست؟ تاکتیک‌هایی وجود دارد که برخی از سرویس‌ها از آن‌ها برای متقاعدکردن شما استفاده می‌کنند. با این سؤال می‌­توانید متوجه شوید که او در سئو یک مبتدی یا حرفه‌­ای است.

 رازدار

یک سئوکار حرفه‌­ای باید رازدار شرکت و گروه باشد. سئوکار حرفه­‌ای نباید اسرار و رازهای بازاریابی و فروش یک شرکت را به رقیبان توضیح دهد. او باید به طور دقیق بداند که سئوکار کیست و چه نقش کلیدی را در گروه ایفا می­‌کند.

منبع: نبض مارکتینگ

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا