بازی

پله، فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی درگذشت

پله، فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی درگذشت

شب گذشته خبر ناراحت کننده مرگ پله (Pele) منتشر شد و فوتبالیست افسانه‌ای برزیلی پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری، دار فانی را وداع گفت.

پله نه تنها یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ است، بلکه فعالیت‌های او به عنوان وزیر ورزش در برزیل و سفیر فوتبال در رشد محبوبیت این ورزش نیز تاثیر بسیار زیادی داشته است. پله با نام واقعی ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (Edson Arantes do Nascimento) تنها بازیکنی است که توانسته سه بار قهرمان جام جهانی شود.

مطلب پیشنهادی:نگاهی به برنامه فوتبال ۳۶۰ – بازگشت شکوهمندانه عادلقدم اول با شهریار دوست‌داشتنی برداشته شد
نگاهی به برنامه فوتبال ۳۶۰ – بازگشت شکوهمندانه عادل

او در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ برزیل را قهرمان جهان کرد و ۱۸ سال در باشگاه سانتوس در برزیل و ۴ سال هم در New York Cosmos بازی کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که ارزش پیراهن شماره ۱۰ و علاقه بهترین بازیکنان به این شماره، به خاطر پله و موفقیت‌های او با این شماره هست. 

بیماری اصلی پله سرطان روده بزرگ بود ولی در انتها تعداد از دیگر ارگان‌ها داخلی او نیز از کار افتاده بودند. ادسون آرانتس دو ناسیمنتو در سال‌های گذشته سلامت بدنی چندان خوبی نداشته ولی بیماری سرطان روده بزرگ تنها در سال ۲۰۲۱ توسط دکترها تشخیص داده شده بود. 

پله

این بازیکن حتی در صنعت ویدئو گیم نیز حضور داشته و چندین بازی با استفاده از نامش ساخته شده است. Pelé’s Soccer در سال ۱۹۸۳ برای کنسول Atari 2600، بازی Pele! توسط استودیو رمدی در سال ۱۹۹۳ و Pele 2: World Tournament Soccer در سال ۱۹۹۴ برای برای کنسول Sega Genesis ساخته شده‌اند. 

مراسم خاکسپاری این بازیکن در روزهای ۲ و ۳ ژانویه (۱۲ و ۱۳ دی) در شهر سانتوس در برزیل برگزار خواهد شد. 

مطلب پیشنهادی:نگاهی به برنامه یازده – تصویر مضحک فوتبال فاسد ایرانجنجالی اما خسته‌کننده و بدون سناریو
نگاهی به برنامه یازده – تصویر مضحک فوتبال فاسد ایران


کنسول های بازی قراره از بین برن!

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا