تکنولوژی

بزرگ‌ترین موزه اپل با 1600 قطعه در ورشو لهستان افتتاح شد

موزه جدیدی که در محل یک کارخانه سابق فلزکاری در ورشو لهستان افتتاح شده، مدعی است که بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه از محصولات اپل را در اختیار دارد. این موزه با بیش از 1600 قطعه نمایشی با سال‌ها تلاش مجموعه‌دار و معمار لهستانی «جاسک لوپینا» برپا شده است.

موزه اپل در ورشو لهستان تاریخ 46 ساله این شرکت را روایت می‌کند و در کارخانه‌ای با آجرهای قرار گرفته است. در ورودی این موزه کامپیوتری شبیه اپل-1 وجود دارد که در سال 1976 معرفی شد و اولین کامپیوتر شخصی این شرکت بود. کمپانی استیو جابز و استیو وزنیاک در مجموع 200 مدل از این دستگاه تولید کردند. قیمت اپل-1 در آن زمان 666 دلار بود.

کامپیوتر اپل 1 در موزه اپل

موزه اپل در لهستان تاریخ را روایت می‌کند

جاسک لوپینا می‌گوید: «هدف من این بود که بازدیدکنندگان ببینند محصولات اپل در آغاز چقدر ابتدایی و ساده بوده‌اند. بدنه اپل 1 از چوب ساخته شده بود! هیچ کدام از محصولات امروزی چنین شرایطی ندارند.» این موزه پیش‌تر به شکل محدود در سال 2017 در خانه لوپینا برپا شده بود، اما با افزایش تعداد قطعات فضای کافی برای نمایش همه آن‌ها وجود نداشت.

موزه اپل در ورشو لهستان

همین حالا هم اگرچه فضای بسیار بیشتری در اختیار لوپینا قرار گرفته، اما او همه لوازم خود را به یک باره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار نداده و آن‌ها را به صورت دوره‌ای عوض می‌کند. در این مجموعه می‌توان بسیاری از محصولات قدیمی و جدید اپل از جمله مکینتاش و کامپیوترهای NeXT یا آیپد، آیپاد و آیپد را دید. به‌علاوه، بر روی دیوارها تعدادی از تبلیغات برجسته این شرکت از جمله تبلیغ Think Different سال 1997 دیده می‌شود.

لوپینا می‌گوید ابتدا جمع‌آوری این محصولات را به عنوان نوعی سرگرمی شخصی آغاز کرد. او یادآور می‌شود که محصولات قدیمی اپل در زمان عرضه برای ساکنان اروپای پسا-کمونیسم بیش از حد گران بودند. با این حال، رفته‌رفته تعداد قطعات بیشتر شد و او به فکر راه‌اندازی یک موزه افتاد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا