تکنولوژی

تعداد کاربران سافاری به 1 میلیارد رسید؛ کروم همچنان محبوب‌ترین مرورگر

بنابر گزارش‌های تازه، مرورگر سافاری اپل اکنون توسط بیش از 1 میلیارد کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که اپل مدت‌ها پیش از گزارش‌ها مذکور به این رقم رسیده باشد.

گفتنی است سافاری به علت اینکه مرورگر پیش‌فرض تمامی محصولات اپل است، توانسته تا میزان قابل توجهی از کاربران را جذب کند، طوری که طبق آمارهای کنونی تعداد کاربران سافاری بالای یک میلیارد نفر است.

با استناد به تحقیق انجام شده توسط AtlasVPN، حدود 1,006,232,879 کاربر اینترنتی جهت گشت‌وگذار در فضای مجازی از مرورگر سافاری استفاده می‌کنند. این در حالی است که سافاری دومین مرورگر از لحاظ تعداد کاربر و سهم بازار به شمار می‌رود.

رسیدن مرورگر سافاری به 1 میلیارد کاربر

اطلاعات تکمیلی از شمار کاربران مرورگر سافاری

البته که همچنان تردید‌هایی در خصوص صحت این آمار و اینکه آیا سافاری واقعا توانسته به نقطه عطف یک میلیارد کاربر برسد یا خیر وجود دارد. AtlasVPN نیز برای احتساب شمار کاربران هر مرورگر معیارهای World Stats در حوزه اینترنت را با آمار سهم بازار هر مرورگر در ماه آوریل ترکیب کرده است.

البته تردیدها نیز از همین جا نشات می‌گیرند که داده‌های World Stats مربوط به تاریخ 10 دی 1400 هستند، دقت چندانی ندارند و نمی‌توان زیاد به آنها تکیه کرد.

رسیدن مرورگر سافاری به 1 میلیارد کاربر

به هر روی AtlasVPN از طریق همین روش مشخص کرد که گوگل کروم با 3.3 میلیارد کاربر در مقام اول، مایکروسافت اج با 212.7 میلیون کاربر در مقام سوم و موزیلا فایرفاکس با 179 میلیون کاربر در مقام چهارم قرار دارد و پس از این نام‌ها نیز کاربران اینترنتی سامسونگ و کاربران اوپرا قرار دارند.

در پایان بد نیست به این مورد نیز اشاره شود که طی گزارش جداگانه‌ای که در ماه اخیر میلادی منتشر شد، ظاهرا سافاری با اختلاف بسیار کم جای خود را به مرورگر اج مایکروسافت داده است، نکته جالب اینجاست که جدید‌ترین نسخه‌های مرورگر اج نیز بر مبنای کرومیوم گوگل ساخته شده‌اند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا