تکنولوژی

گوگل برای تولید نسل دوم تراشه تنسور با سامسونگ همکاری می‌کند

با اینکه پیش نمایش گوگل از پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو طی رویداد I/O امسال در برگیرنده جزئیات زیادی نبود اما به این نکته اشاره شد که هر دو پرچمدار این برند به نسل دوم تراشه‌های تنسور مجهز می‌شوند. اکنون نیز گزارشی منتشر شده که بر اساس آن سامسونگ یکبار دیگر تولیدکننده این پردازنده‌ها خواهد بود.

همزمان با چرخش دوباره گوگل به سوی سامسونگ، رسانه DDaily گزارش داده تراشه‌هایی که در راه هستند با استفاده از فرایند 4 نانومتری سامسونگ تولید خواهند شد. این امر با وجود استفاده از فرایند 5 نانومتری سامسونگ در تولید نسل پیشین تنسور یک به روزرسانی محسوب می‌شود.

تولید نسل دوم تراشه تنسور گوگل توسط سامسونگ

فرایند 4 نانومتری سامسونگ همچنین از ویژگی کمتر شناخته شده PLP هم استفاده می‌کند که در آن برای کاهش ضایعات و هزینه تولید به ازای هر واحد، به جای استفاده از پنل مدور از پنل‌های مربع شکل استفاده می‌شود.

البته نکته مهمی نیز در این میان وجود دارد، از آنجایی که تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 تولید شده با فرایند 4 نانومتری سامسونگ از مشکلاتی نظیر داغ شدن بیش از حد یا کندی رنج می‌برد، هنوز برای تایید عملکرد نسل دوم تراشه تنسور یا اعلام این تراشه به عنوان رقیبی برای اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کمی زود است.

علت همکاری گوگل با سامسونگ

لازم به ذکر است پاسخ‌های فراوانی برای این پرسش وجود دارد، کوالکام سال 2020 به این علت سراغ سامسونگ رفت که همکاری 850 میلیون دلاری میان آنها بسیار چرب و نرم‌تر از آن بود که کوالکام دست رد به سینه آن بزند و شاید سناریوی مشابهی با گوگل هم در حال تکرار شدن باشد که البته به شکل رسمی تایید نشده است.

یکی از دلایل دیگر این امر می‌تواند به تکمیل بودن ظرفیت TSMC جهت تولید محصولات جدید ارتباط داشته باشد زیرا این کمپانی همین حالا نیز سرگرم تامین سفارشات عمده شرکت‌هایی نظیر اپل است.

تولید نسل دوم تراشه تنسور گوگل توسط سامسونگ

همچنین گفتنی است که با استناد به گزارش این پایگاه خبری کره‌ای، انتظار می‌رود تولید انبوه پردازنده‌های مذکور طی ماه جاری میلادی آغاز شود، با این حال هنوز اشاره‌ای به تاریخ عرضه رسمی پیکسل 7 و 7 پرو نشده است. البته از آنجایی که نسل پیشین پیکسل در ماه اکتبر سال 2021 عرضه شدند، گمان می‌رود که سری 7 نیز همان زمان عرضه شود.

با این حال در پایان این احتمال نیز وجود دارد که گوگل ایرادات احتمالی ذکر شده را با بهینه‌سازی در موارد دیگر مانند یادگیری ماشینی، تشخیص گفتار و غیره جبران کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا