عمومی

اپل احتمالاً برای نخستین بار در تاریخ خط تولید آیپد را به خارج از چین منتقل می‌کند

براساس گزارش جدید iMore به نقل از Nikkei Asia اپل به‌دلیل تعطیلی‌های ناشی از بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در چین و اختلال زنجیره‌ی تأمین تصمیم گرفته بخشی از تولیدات آیپد را از این کشور خارج و به ویتنام منتقل کند. این نخستین بار در تاریخ است که بخشی از تولیدات تبلت‌های سری آیپد در خارج از چین انجام می‌شود.

منابعی ناشناس می‌گویند یکی از مونتاژکنندگان اصلی آیپد به اپل برای احداث خطوط تولید جدید در ویتنام کمک کرده است و احتمالاً به‌زودی مونتاژ شماری از مدل‌های آیپد را در این کشور آغاز می‌کند.

اپل از تأمین‌کنندگان خود درخواست کرده فرایند دپو کردن محصولات را شروع کنند تا از کمبود احتمالی محصولات در آینده‌ جلوگیری شود. گزارش جدید می‌گوید اپل از مدت‌ها پیش به فکر تولید آیپد در ویتنام افتاده، اما شیوع کرونا در این کشور باعث شده است برنامه‌های اپل به تأخیر بیفتد.

آیپد پس از ایرپاد، دومین محصول بزرگ اپل است که در ویتنام تولید می‌شود.

در کنار این‌ها ظاهراً اپل به تأمین‌کنندگانی که از تعطیلی‌های اخیر در چین متأثر نشده‌اند گفته تولید شماری از قطعات ازجمله تراشه‌ی آیفون 14 را افزایش دهند. اپل نگران است در صورت عدم تولید قطعات کافی، در ماه‌های آینده نتواند تعداد مطلوب از محصولاتش را روانه‌ی بازار کند. ظاهراً درخواست اپل شامل تولید تمامی محصولاتش می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • چرا آیفون و محصولات دیگر اپل در آمریکا مونتاژ نمی‌شود؟
  • وابستگی بیش‌از‌حد اپل به چین احتمالاً باعث ضرر ۸ میلیارد دلاری به این شرکت می‌شود

بسیاری از کارخانه‌هایی که خط تولید محصولات اپل را در خود جای داده‌اند در منطقه‌ی قرنطینه‌ی چین قرار دارند و مجبور به تعطیل کردن بخش مهمی از فعالیت‌هایشان شده‌اند. شماری از کارخانه‌ها به روش جدیدی روی آورده‌اند که اجازه‌ی خروج کارکنان از محیط کار را نمی‌دهد.

اپل از سال‌ها پیش روند اتکا بر بازار چین را شروع کرد و اکنون بخش اعظم محصولاتش را در این کشور مونتاژ‌ می‌کند. بااین‌حال وابستگی بیش از حد اپل به چین همواره مورد انتقاد بوده است. اپل در ماه‌های اخیر تلاش کرده به‌تدریج خطوط تولید خود را به کشورهای دیگری مثل هند و ویتنام منتقل کند تا کمتر وابسته‌ به چین باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا