رمز ارز

پاداش استخراج بیت کوین زودتر از موعد نصف نمی‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که در اخبار قبلی هم گزارش شد، اخیرا هش ریت شبکه بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و باعث ایجاد سردرگمی در مورد تاریخ هاوینگ (Halving- نصف شدن پاداش استخراج) بعدی شده است.
در گزارش قبلی آمده بود که با توجه به سطوح فعلی هش ریت، هاوینگ بعدی که برای ماه می ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شد، ممکن است در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ اتفاق بیفتد. با این حال، در یک گزارش جدید، یک توسعه‌دهنده بیت کوین تاکید کرده که الگوریتم این شبکه از تسریع برنامه هاوینگ جلوگیری می‌کند.
ماینرهای بیت کوین که وظیفه پردازش تراکنش‌ها را بر عهده دارند، تقریباً هر ۱۰ دقیقه یک بار برای افزودن یک بلاک جدید به بلاکچین بیت کوین رقابت می‌کنند. چندین عامل (مثلاً تعداد ماینرها یا پیشرفت‌های فناوری) می‌توانند این بازه ۱۰ دقیقه‌ای را مختل کرده و استخراج بلاک‌ها را کمی آسان‌تر یا دشوارتر کنند. در این میان اما، الگوریتم بیت کوین سطح سختی استخراج را کنترل کرده و آن را هر ۲۰۱۶ بلاک (تقریباً هر دو هفته) تنظیم می‌کند تا این بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای حفظ شود.
به همین دلیل، این توسعه‌دهنده بیت کوین می‌گوید که تغییرات هش ریت شبکه، نمی‌‌تواند برنامه هاوینگ بیت کوین را تغییر دهد؛ چراکه الگوریتم تنظیم سختی بیت کوین، از تغییرات شدید در زمان تولید بلاک جلوگیری می‌کند. بنابراین، ممکن است تغییرات کوچکی در تاریخ‌ها وجود داشته باشد، اما آنقدر مهم نیست که برنامه هاوینگ خیلی تغییر دهد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا