عمومی

شبیه‌ساز NES آیفون تنها چند ساعت پس از انتشار، حذف شد

شبیه‌ساز NES آیفون تنها چند ساعت پس از انتشار، حذف شد

برنامه‌ی شبیه‌ساز کنسول NES با نام Bimmy که امکان اجرای رام‌های سفارشی کاربران را هم دارد، در اپ‌ استور منتشر و فقط چند ساعت بعد، از فروشگاه برنامه‌ی اپل حذف شد.

این بار اپل نقشی در حذف برنامه نداشته و درواقع توسعه‌دهنده‌ی شبیه‌ساز مذکور، این کار را انجام داده است. توسعه‌دهنده در انجمن‌های مک‌رومرز اعلام کرد که برنامه را با نظر شخصی خودش حذف کرده است. او در توضیحاتش می‌گوید: «هیچ‌کس من را تحت‌فشار قرار نداد، اما با گذشت زمان، نگرانی‌ام بیشتر شد.»

حذف Bimmy واقعاً ناامیدکننده است زیرا این شبیه‌ساز درمقایسه‌با iGBA که نگرانی‌هایی در زمینه‌ی جمع‌آوری غیرمجاز داده‌ها ایجاد کرد و مملو از تبلیغات بود، بسیار امیدوارکننده‌تر به‌نظر می‌رسید. توسعه‌دهنده‌ی Bimmy لینک گیت‌هاب حاوی کدمنبع شبیه‌ساز خود را منتشر و اعلام کرد این برنامه هیچ تبلیغ یا ردیابی ندارد.

ترس توسعه‌دهنده‌ی Bimmy که کنسول NES را روی گوشی آیفون شبیه‌سازی می‌کند منطقی به‌نظر می‌رسد زیرا اقدامات اخیر نینتندو علیه شبیه‌سازها، تأثیر منفی زیادی روی سازندگان این نوع اپلیکیشن‌ها داشته است.

توسعه‌دهندگان Yuzu پس‌از شکایت نینتندو، فعالیت خود را متوقف کردند و تیم شبیه‌ساز دلفین نیز پس‌از دریافت تهدید حقوقی مبهم ازطرف ولو، تلاشی برای بازگرداندن شبیه‌ساز خود به استیم نکرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا