رمز ارز

سیاست‌های پولی جدید آمریکا چه تأثیری بر بازار رمزارزها خواهند داشت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فدرال رزرو در حال آغاز روند کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود است که در سال‌های اخیر افزایش یافته بود. در مورد این‌که سیاست‌های انقباضی این بانک که از اول ژوئن شروع می‌شود، به یک دهه رشد بی‌سابقه در بازارهای کریپتو پایان خواهد داد یا خیر، تحلیلگران ارز دیجیتال و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی نظرات مختلفی دارند.
در شرایط QE یا اعمال سیاست‌های انبساطی، بانک مرکزی پول و اوراق قرضه بیشتری را چاپ و به تراز تجاری خود اضافه می‌کند. فدرال رزرو اکنون قصد دارد ترازنامه خود را به میزان 47.5 میلیارد دلار برای سه ماه آینده کاهش دهد.
داده‌ها نشان می‌دهند که ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا سال 2019 و اوایل سال 2020 کاهشی بود، اما در اواخر مارس 2020 و با شروع چاپ پول توسط بانک مرکزی آمریکا، بازار صعودی رمزارزها آغاز شد. در این بازه زمانی، ترازنامه فدرال رزرو افزایش دو برابری یافت.
تام متیوز، مدیر ارتباطات صرافی Swyftx، بر این باور است که فدرال رزرو سخت‌تر و سریع‌تر از آنچه بسیاری از تحلیل‌گران انتظار داشتند، سیاست‌های انقباضی را اعمال خواهد کرد و تصور اینکه این امر به نوعی بر احساسات سرمایه‌گذاران در بازارها تأثیری نداشته باشد، دشوار است.
در همین حال، نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی deVere Group، معتقد است که واکنش‌ بازار رمزارزها به سیاست‌های انقباضی اندک خواهد بود؛ زیرا قیمت‌های موجود در بازار رمزارزها قبلا کاهش یافته‌اند و بازار آماده پذیرش این اتفاق است.
افزایش دستمزد در میان کارگران آمریکایی نیز باعث می‌شود مردم پول نقد بیشتری برای خرید رمزارزها در جیب خود داشته باشند و این می‌تواند رمزارزها را از سیاست‌های انقباضی منتفع کند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا