رمز ارز

ترای جدید، سودآور یا فضایی برای سوداگران؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سه روز از عرضه ارز دیجیتال جدید لونا (ترا ۲) گذشته و نوسانات آن، به‌قدری شدید شده است که برخی آن را به بهشت قماربازان توصیف کرده‌اند. این ارز در صرافی‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارد.
به نقل از سایت کوین گپ، در صرافی کراکن، توکن جدید لونا با قیمت ۱۷ دلار باز و بین ۴٫۸ و ۳۰ دلار معامله شد. صرافی OKX لونا را با قیمت ۱ دلار باز کرد و پس‌ از آن، شاهد معامله شدن این رمزارز در بازه ۵ تا ۳۰ دلار بود. صرافی بایننس نیز از ۳۱ می، این توکن را لیست کرده است.
به نظر می‌رسد در حالی‌ که هولدرهای قبلی LUNA و استیبل کوین UST در حال بازیابی ضررهای خود هستند، سفته‌بازان خود را برای سودهای بزرگ‌تر آماده می‌کنند. در همین راستا، فادی ابوالفا، رئیس بخش تحقیقات crypto prime brokerage copper، می‌گوید:

این یک قمار بزرگ و بی‌سابقه است. با این‌ حال، Terra جامعه خود را از دست داده و هر کاری که انجام دهد، بازهم بی‌فایده است.

نگاه بسیاری دیگر از تحلیلگران نیز نسبت به توکن جدید ترا، بدبینانه است. توماس دانلیوی، تحلیل‌گر ارشد Messari، در گفتگو با بلومبرگ گفته است:

این نوسان شدید اولیه، نشان‌دهنده سوداگرانه بودن ماهیت این ارز است. من واقعا شک دارم که باوجود گزینه‌های بسیار بهتری که در دسترس جامعه کریپتو است، ترا بتواند کاری از پیش ببرد.

در میان نوسانات شدید، ارز دیجیتال جدید تا حد زیادی غیرنقدشونده یا illiquid شده است که نشان‌دهنده این واقعیت است که تعدادی از هولدرهای UST و نسخه قبلی لونا به هولدکردن ارز جدید نیز می‌پردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا