بازی

بهترین کارت گرافیک تا 30 میلیون

بهترین کارت گرافیک تا 30 میلیون

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر از علاقه مندان به بازی هستید و می خواهید یک سیستم گیمینگ جدید را سرهم کنید، انتخاب بهترین کارت گرافیک در اولویت شما خواهد بود. در واقع برای یک گیمیر انتخاب GPU حتی از انتخاب CPU نیز مهم تر و سخت تر است و باید در هنگام خرید نهایت دقت را به کار ببرید تا بهترین کارت گرافیک را با توجه به نیاز و بودجه خود تهیه کنید.

تولید کنندگان کارت گرافیک همیشه در حال بروز رسانی هستند و هر روز محصولات جدید و متفاوتی را عرضه بازار می کنند. خوشبختانه قیمت سری RTX 30 انویدیا و همچنین سری RX 6000 AMD هنوز نیز در حال بهبود است و در حال حاضر قیمت کارت گرافیک RTX 3070 که از خوش فروش ترین مدل های NVIDIA به شمار می رود و نسبت به سال 2020 که عرضه شد بسیار ارزان تر شده است.

در ادامه و با راهنمای خرید کارت گرافیک تا 30 میلیون از فروشگاه اینترنتی آترین کالا شما می توانید در میان مدل های برتری که معرفی می کنیم با توجه به بودجه مورد نظر خود بهترین مدل را انتخاب و نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

انتخاب بهترین کارت گرافیک تا 5 میلیون

کارت گرافیک مهم ترین قطعه برای سیستم گیمینگ است و با توجه به قیمت موجودی های بازار می توان گفت با بودجه کمتر از 5 میلیون نمی توانید یک کارت گرافیک گیمینگ با عملکرد بالا را تهیه کنید. اگر بودجه کافی برای خرید GPU میانرده و یا رده بالا را ندارید می توانید با تهیه یک کارت گرافیک با حافظه 2 گیگابایت GDDR5 نیاز خود را بر طرف کنید.
کارت گرافیکRX 550 AMD و GTX 1030 انویدیا بهترین کارت گرافیک تا 5 میلیون برای بازی با رزولوشن 1920 × 1200 پیکسل هستند و اگر می خواهید کمترین هزینه را برای خرید کارت گرافیک صرف کنید می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

کارت گرافیک مناسب گیمرهای مبتدی

اگر به تازگی قصد ورود به دنیای گیم را دارید و می خواهید بهترین کارت گرافیک گیمینگ با قیمت مناسب را تهیه کنید، GTX 1050 Ti بهترین گزینه برای شما است. کارت گرافیک GTX 1050 Ti به حافظه 4 گیگابایت GDDR6 مجهز شده و دارای 3 کانکتور خروجی HDMI و DisplayPort است که قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4320 × 7680 پیکسل را دارد.

کارت گرافیک گیمینگ با قیمت زیر 10 میلیون

شاید بودجه بیشتری برای خرید کارت گرافیک در نظر بگیرید و بیشتر هزینه کنید که در این صورت مدل بالاتر انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. GTX 1650 با توجه به توان پردازشی بالایی که دارد و همچنین حافظه گرافیکی 4GB GDDR6 با قابلیت پشتیبانی همزمان از 3 نمایشگر را می توان به عنوان بهترین کارت گرافیک تا 10 میلیون معرفی کرد.

کارت گرافیک GTX 1660 با پشتیبانی همزمان از چهار نمایشگر

قابلیت اتصال همزمان کارت گرافیک به چندین نمایشگر با کیفیت بالا از ویژگی های جذاب در میان گیمرها به حساب می آید مخصوصا اگر این قابلیت در یک محصول ارزان قیمت باشد. کارت گرافیک GTX 1660 از مدل های اقتصادی انویدیا است که مبتنی بر معماری NVIDIA Turing طراحی شده و از یک حافظه گرافیکی 6 گیگابایت GDDR6 بهره می برد و همچنین حداثر فرکانس موثر 1815 مگاهرتز را ارائه می دهد.

RX 580؛ کارت گرافیک اقتصادی گیمینگ AMD

کارت گرافیک RX 580 از مدل های اقتصادی AMD است که به یک پردازنده 14 نانومتری مجهز شده و دارای 8 گیگابایت حافظه GDDR5 است. دلیل قرار گرفتن RX 580 در لیست بهترین کارت گرافیک گیمینگ توان پردازشی بالا، سیستم خنک کننده قدرتمند، طراحی با دوام و همچنین مصرف انرژی کم و پنج کانکتور خروجی برای اتصال به چندین نمایشگر است.

کارت گرافیک با معماری NVIDIA Turing

تمامی مدل های کارت گرافیک انویدیا که در بازار موجود هستند معمولا مبتنی بر دو معماریNVIDIA Turing و AMPERE طراحی می شوند. کارت گرافیک rtx 2060 بهترین مدل از سری کارت های مبتنی بر معماری NVIDIA Turing است که با بهره گیری از توان پردازشی بالا، حافظه پردازشی 6 و 8، رابط اتصال سریع و همچنین پشتیبانی از جدیدترین فناوری های روز هنوز نیز در میان گیمرها محبوب است.  

البته به تازگی مدل های جدیدی از کارت گرافیک RTX 2060 با حافظه گرافیکی 12 گیگابایت GDDR6 عرضه بازاز شده است. برندهایی همچون گینوارد، ایسوس و پالت از جمله شرکت های پیشرو در این زمینه هستند که نسخه های مختلفی را تولید و طراحی کرده اند.

کارت گرافیک انویدیا با معماری Ampere تا 15 میلیون

شرکت انویدیا در اوایل سال 2022 اقتصادی ترین کارت گرافیگ خود با قابلیت RT را روانه بازار کرد که این محصول در فروشگاه اینترنتی آترین کالا با قیمت زیر 15 میلیون ارائه می شود. کارت گرافیک RTX 3050 از معماری Ampere بهره می برد و قابلیت پشتیبانی کامل از RT و DLSS را دارد، همچنین از یک حافظه 8 گیگابایت GDDR6 نیز بهره می برد که پهنای باند گسترده ای را برای اجرایی بدون نقص ارائه می دهد. با این توصیف می توان این مدل را به عنوان بهترین کارت گرافیک تا 15 میلیون برای گیمرهایی که می خواهند از قابلیت RT در بازی های خود بهره مند شوند، معرفی کرد.

با بودجه 20 میلیون کدام کارت گرافیک را می توانیم بخریم!

شاید بخواهید بودجه بیشتری برای خرید کارت گرافیک صرف کنید تا یکی از بهترین و به صرفه ترین مدل های سری RT 30 انویدیا را تهیه کنید. در این صورت انتخاب شما کارت گرافیک RTX 3060 خواهد بود، این مدل در دو نسخه معمولی و Ti عرضه بازار می شود که قیمت rtx 3060 نسخه Ti از معمولی بیشتر است و همچنین توان پردازشی بالاتری نیز دارد.

این مدل در نسخه های مختلف و از 15 میلیون تا 20 میلیون در بازار عرضه می شود، بنابراین اگر بخواهیم بهترین کارت گرافیک تا 20 میلیون را به شما معرفی کنیم، قطعا کارت گرافیک های RTX 3060 خواهد بود.

RX 6600؛ رقیبی برای کارت گرافیک RTX 3060

بعد از معرفی RTX 3060 توسط انویدیا، شرکت رقیب آن یعنی AMD نیز از جدیدترین محصول خود که RX 6600 بود رونمایی کرد. این مدل در واقع به عنوان رقیبی برای RTX 3060 معرفی شد که همانند سایر مدل های سری 6000 مبتنی بر معماری RDNA 2 طراحی شده و به پردازنده ای 7 نانومتری با 1792 هسته استریم مجهز شده است.

کارت گرافیک RTX 3070 Ti با قیمت زیر 30 میلیون

کارت گرافیک RTX 3070 Ti از مدل های میانرده در سری RTX 30 انویدیا و نسخه تیتانیومی RTX 3070 است. این مدل از معماری AMPERE بهره گرفته و به پردازنده ای 8 نانومتری با 6144 هسته پردازشی استریم مجهز شده است. RTX 3070 Ti دارای توان پردازشی بالا، حافظه گرافیگی سریع و همچنین از قابلیت های RT و فناوری های جدید انویدیا نیز پشتیبانی می کند که این ویژگی ها باعث شده تا در لیست بهترین کارت گرافیک تا 30 میلیون رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

در این مقاله با راهنمای انتخاب کارت گرافیک تا 30 میلیون 10 تا از بهترین کارت های موجود در بازار را معرفی کردیم. در آخر اینکه کدام کارت گرافیک را انتخاب می کنید به خود شما بستگی دارد و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و همچنین نوع استفاده خود بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا