تکنولوژی

بنیانگذار ناشناس شیبا اینو از شبکه‌های اجتماعی خداحافظی کرد

«ریوشی»، بنیانگذار شیبا اینو با اتخاذ رویکردی مشابه «ساتوشی ناکاموتو»، بنیانگذار بیت کوین با حذف تمامی توییت‌ها و پست‌های وبلاگ خود برای همیشه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را ترک کرد.

هویت ریوشی از زمان راه‌اندازی پروژه در آگوست 2020 ناشناخته باقی مانده بود. ولی وی بر این باور است که فرد چندان مهمی نیست و هر تلاشی برای افشای هویت وی، حتی در صورت موفق بودن اهمیت خاصی ندارد. حالا هم تصمیم گرفته از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرد و برای آنکه نشان دهد دیگر نمی‌خواهد فعالیتی در فضای مجازی داشته باشد، تمامی توییت‌های خود را حذف کرده و پست‌‌های وبلاگ‌های خود را نیز پاک کرده است.

حساب کاربری ریوشی هنوز فعال است، اما تمامی توییت‌ها از آن حذف شده‌اند. به علاوه پست‌های وبلاگ وی نیز حذف شده‌اند و تنها دو پست خداحافظی در وبلاگ ریوشی باقی مانده است که برخی می‌گویند این پست‌ها ممکن است حساب کاربری جدیدی باشد که توسط کلاهبرداران اینترنتی ایجاد شده و متعلق به خود ریوشی نباشد.

کناره‌گیری بنیانگذار شیبا از شبکه‌های اجتماعی

البته موضوع حساب کاربری کلاهبردای می‌تواند ایده محتملی باشد، زیرا گزارش‌های قبلی که به وبلاگ ریوشی پیوند داده شده بودند، اکنون پیام «کاربر حساب خود را غیرفعال یا حذف کرده است» را نمایش می‌دهد. ولی پست‌های جدید چنین وضعیتی ندارند. در پست منتشر از زبان وی آمده است:

«من فرد مهمی نیستم و یک روز بدون اطلاع قبلی خواهم رفت.»

البته روشن است که روش ریوشی برای ناشناس ماندن و عدم حضور در شبکه‌های اجتماعی از وی فردی جنجالی‌تر می‌سازد و می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند تا افراد بخواهند اتفاقا بیشتر با وی آشنا شوند.

گفتنی است انتشار این خبر و کناره‌گیری ریوشی از فضای مجازی تاکنون تاثیر منفی روی قیمت شیبا نداشته و طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت این رمزارز همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، حدود ۳.۱ درصد افزایش یافته است. البته گفتنی است قیمت شیبا نسبت به ارزش آن در اواخر اکتبر ۲۰۲۱ در حدود ۸۶ درصد کاهش یافته است. البته قیمت شیبا حدود ۵ درصد نسبت به ۱۲ ماه قبل خود رشد داشته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا