عمومی

دوربین X-H2S رونمایی شد؛ پرچمدار پرسرعت فوجی فیلم با سنسور ۲۶ مگاپیکسلی و قیمت ۲٬۵۰۰ دلار

فوجی فیلم روز گذشته رویداد X-Summit را در ژاپن برگزار کرد تا از جدیدترین دوربین‌های بدون آینه‌ی APS-C سری X خود پرده‌برداری کند. براساس آنچه ورج می‌نویسد، فوجی فیلم دو دوربین و دو لنز جدید معرفی کرده است. مهم‌ترین محصول جدید فوجی فیلم دوربین ۲۶ مگاپیکسلی X-H2S است که پرچم‌دار پرسرعت جدید این شرکت به‌حساب می‌آید.

X-H2S مدل جدید دوربین X-H1 (عرضه‌شده در سال ۲۰۱۸) است و هفتم ژوئیه امسال (شانزدهم تیر) با قیمت ۲٬۴۹۹ دلار (بدون لنز) دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. فوجی فیلم در همان روز لنز سوپرتله‌فوتو‌ی زوم XF 150-600mm را با قیمت ۱٬۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌کند.

بعداً در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) لنز ۸۹۹ دلاری XF 18-120mm عرضه خواهد شد. فوجی فیلم به دوربین دیگری به نام X-H2 نیز اشاره کرده است. X-H2 حسگر ۴۰ مگاپیکسلی دارد و در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) دردسترس قرار می‌گیرد.

دوربین‌های جدید فوجی فیلم بیشتر از هر دوربین دیگری در خانواده‌ی محصولات سری X شبیه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR هستند و به‌جای دکمه‌های چرخان کلاسیک برای تنظیم سرعت شاتر و ISO سراغ دکمه‌ی چرخان مدرن PSAM می‌روند. حسگر دوربین X-H2S تنها دو مگاپیکسل وضوح بیشتر نسبت‌به مدل قبلی دارد، اما این دوربین در زمینه‌ی سرعت تصویربرداری، قابلیت فوکوس خودکار و فیلم‌برداری ترکیبی پیشرفت‌های محسوسی تجربه کرده است.

نمایشگر دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2S

حسگر پشت‌روشن ۲۶ مگاپیکسلی APS-C دوربین جدید فوجی فیلم دارای طراحی Stacked است و به‌لطف این موضوع به سرعت خواندن بالاتر دست پیدا می‌کند و می‌تواند ازطریق شاتر الکترونیکی با نرخ ۴۰ فریم‌برثانیه تصاویر متوالی ثبت کند. حسگر دوربین در حین ثبت تصاویر متوالی، رهگیری مبتنی‌بر فوکوس خودکار را نیز انجام می‌دهد.

دوربین X-H2S برخلاف Nikon Z9 شاتر مکانیکی دارد. البته نرخ تصویربرداری متوالی با شاتر مکانیکی دوربین به ۱۵ فریم‌برثانیه محدود است.

فوجی فیلم می‌گوید دوربین X-H2S دارای نسل پنجم پردازنده‌ی X Processor است که سرعت کلاک یک گیگاهرتز دارد. این دوربین به تراشه‌ی دیگری با سرعت کلاک ۶۰۰ مگاهرتز مجهز است که سیستم لرزش‌گیر پنج محوره‌ی درون بدنه را مدیریت می‌کند. به ادعای فوجی فیلم این سیستم IBIS توانایی ارائه‌ی هفت استاپ لرزش‌گیری را دارد. پردازنده‌ی پیشین سری X Processor در تمامی پردازش‌ها به سرعت کلاک حداکثر ۶۰۸ مگاهرتز دست پیدا می‌کرد.

با در نظر گرفتن این‌که در سال‌های اخیر سیستم‌های فوکوس خودکار با توانایی پایش بلادرنگ سوژه‌ها پیشرفت‌های فراوانی به خود دیده‌اند، استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند در دوربین‌ها ضروری به نظر می‌رسد. X-H2S محاسبات فوکوس خودکار را به میزان سه برابر بیشتر از دوربین X-T4 انجام می‌دهد و می‌تواند حیوانات، پرندگان و چهره و چشم انسان را شناسایی و رهگیری کند. دوربین جدید فوجی فیلم از پس رهگیری خودرو، دوچرخه، هواپیما و قطار نیز برمی‌آید.

در حالت Zone AF دوربین روی سوژه‌های نزدیک‌تر که در مرکز فریم هستند متمرکز می‌شود و می‌تواند با همین روش فرد اصلی را از داخل یک گروه چند نفره انتخاب و روی او فوکوس کند.

دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2S از نمای بالا

از آنجاکه X-H2S برای استفاده‌ی ترکیبی عکس‌برداری و فیلم‌برداری ساخته شده، نمایشگری چرخان با ابعاد سه اینچ و وضوح ۱٫۶۲ میلیون‌نقطه دارد که از نوع LCD است. دوربین فوجی فیلم همچنین از منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح ۵٫۷۶ میلیون‌نقطه و بزرگ‌نمایی ۰٫۸ برابری استفاده می‌کند. دوربین X-H1 از صفحه‌نمایش LCD با دو لولا استفاده می‌کرد که به‌شکل محدودتری می‌چرخید. X-H1 منظره‌یاب الکترونیکی ۳٫۶۹ میلیون‌نقطه‌ای با بزرگ‌نمایی ۰٫۷۵ برابری داشت.

دوربین X-H2S مجهز به جک هدفون و جک میکروفون و درگاه USB-C به‌جای Micro USB است. دوربین جدید فوجی فیلم می‌تواند ویدیوی 6K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، ویدئوی 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه و ویدئوی 1080p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه در قالب فرمت Apple ProRes ضبط و روی کارت حافظه‌ی CFexpress Type B ذخیره کند. دومین اسلات کارت حافظه‌ی دوربین جدید فوجی فیلم از نوع SDXC UHS-II است.

دوربین X-H2S همچنین می‌تواند ویدیوی RAW را به‌صورت خارجی ازطریق درگاه HDMI 2.1 ضبط و در قالب فرمت‌های ProRes RAW یا Blackmagic RAW ذخیره کند.

دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2S با فن

فوجی فیلم می‌گوید پروفایل ویدیویی جدید F-Log2 تا حداکثر ۱۴ استاپ گستره‌ی داینامیکی ارائه می‌دهد. X-H2S در حالت 4K60P به‌طور مداوم ۲۴۰ دقیقه فیلم‌برداری می‌کند و در حین فیلم‌برداری به دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. در صورتی که دمای دوربین به ۴۰ درجه برسد، فیلم‌برداری به ۲۰ دقیقه محدود می‌شود. با تهیه‌ی یک فن خنک‌کننده‌ی ۱۹۹ دلاری مدت‌زمان فیلم‌برداری بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند. دوربین‌های مجهز به فن داخلی معمولاً برای فیلم‌برداری عملکرد بهتری دارند.

فوجی فیلم دو لنز زوم جدید دارد که با نام XF 150-600mm f/5.6-8 R LM OIS WR و XF 18-120mm f/4 LM PZ WR شناخته می‌شوند. فوجی فیلم همچنین لنزهای XF 56mm f/1.2 II و XF 30mm f/2.8 Macro و XF 8mm f/3.5 را به نقشه‌ی راه خود اضافه کرده است و به‌زودی جزئیات بیشتری درباره‌ی آن‌ها منتشر می‌کند.

دوربین فوجی فیلم Fujifilm X-H2S با لنز XF 150-600mm از نیم رخ

همان‌طورکه اشاره کردیم، فوجی فیلم دوربین دیگری در ماه سپتامبر عرضه می‌کند. X-H2 مدل ۴۰ مگاپیکسلی X-H2S محسوب می‌شود. فعلاً اطلاعات زیادی درباره‌ی این دوربین در دست نداریم، اما قطعاً بین X-H2 و X-H2S شباهت‌های فراوانی وجود خواهد داشت.

این نخستین بار در تاریخ محصولات سری X است که دوربینی جدید در دو مدل معرفی می‌شود، یکی با تمرکز بر سرعت بالا و دیگری با تمرکز بر وضوح بالا. سال‌ها است که دیگر تولیدکنندگان دوربین از این فرمول استفاده می‌کنند.

فوجی فیلم همچون دیگر شرکت‌های فعال در بازار دوربین برای عرضه‌ی بسیاری از محصولاتش به نقاط مختلف با مشکلات زیادی مواجه شده، اما احتمالاً زمان کافی برای عرضه‌ی به‌موقع و کافی X-H2S دراختیار دارد. X-H2S گران‌قیمت‌ترین دوربین سری Fuji X است و با گریپ عمودی ۳۹۹ دلاری دردسترس قرار می‌گیرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا